Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 832 ggr
[PetzLinda]
0

Inredningstips!

Jag behöver inredningstips! Gömställen och tunnlar och så är ju såklart populärt, men bara det att jag inte riktigt vet VAD för sorts hus och så jag ska skaffa till dem! Plast är jag inte så förtjust i då detta känns så onaturligt och instängt så helst inget av plast.

Men typ saker och så man kan köpa på djuraffärer, ikea osv. Eller kanske bygga själv tom!

Alla inredningstips är välkomna och bifoga gärna bilder på hur era burar och inredningar ser ut (har sökt mycket både utanför och här på sidan, men alla sådana här trådar är gamla och ger inte direkt insperation när man tittar på dem om och om igen tycker jag)!

[LemonLime_]
0

Hm, jag vet inte riktigt vilket tema eller så du söker men om det är jul tingat kanske du kan sy en lussebulle i fleece som de kan mysa på eller en tomteluva/julstrumpa som sov påse.

Om det är mer allmänt så kanske en liten fin syd fleese filt som de kan dra runt med, fluffig kudde att vila på eller en fåtölj.

[PuffBuck]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina marsvin har såna här hus, de tycker om dem massor och brukar ligga och vila med hakan i fönstret :)

[PetzLinda]
0

#1 Det är då främst allmänt jag tänker på då, men tack för tipsen!

#2 Ja juste, dom där! Mitt första marsvin hade ett sånt hus och hon verkade gilla det, dock tycker jag inte längre om de små fönstren (i nuläget har jag två väldigt stora marsvin som skulle fastna i sådana små hål ;/)

[PuffBuck]
0

Annars skulle man nog kunna hitta ett större hus, som dessutom har större hål. Vi tycker verkligen om modellen! :) Annars är det nog inte alltför svårt att göra ett eget snyggt hus och det finns även en modell jag skulle kalla "pinnhus". Det ser ut som en bro och är gjort av ihopsatta, ganska prova pinnar, hål på båda sidorna. Det ser ut att vara ett riktigt mysigt kryp-in. Kanske värt att kolla upp? ^^

[PetzLinda]
0

Självklart! Allt är värt att kolla upp, så får ta och kolla på det :)

[PetzLinda]
0

#4 Först nu insåg jag vad det där "pinnhusen" var du menade! Sådanna har jag redan två stycken av i buren, dock den minsta storleken, men ska faktiskt införskaffa en av den största storleken… nån gång ^^

[PuffBuck]
0

Det låter bra! Annars är granris något man kan göra ett mysigt gömställe av + att det är bra att slipa ner tänderna på och sysselsättande! ^^

[PuffBuck]
0

Men oj.. O.o Vad hände där..

[PetzLinda]
0

Vi har ju massor med granar i skogen upp vid skolan :o

Det måste jag ta och kolla in!

#8 Hände sådär för mig också en gång, men ändrade innan jag skickade ^^

[PuffBuck]
0

Sno dem, haha! ^^ Kom inte på hur man gjorde så det fick vara.. O.o

[PetzLinda]
0

#10 Det är ju en skog och jag tror inte dom skulle bry sig om jag gick upp och klippte av lite granris ^^ (dessutom är det ju jullov och då brukar det inte finnas så mycket personal på skolan :p)

[PuffBuck]
0

Haha, precis! Kör på så blir grisarna glada :)