Sellnic igen!??
Märkte härom dagen att min teddy släpper päls, men tänkte att det är väl bara för att hon är teddy, gammal och hormonproblem.
Idag när jag tar fram tjejerna för "julbord" så märker jag att ALLA tjejena tappar päls. Jag behöver inte ens dra i pälsen utan tar bara försiktigt och drar så faller det flera strån åt gången. Det finns inga flagor med, utan stråna ser "klippta" ut fast inte hela tjok utan dom faller av hipp som happ. En hona har några småsår på midjan eller vad man ska säga, i en virvel. Men det ser mer ut som att nån annan gjort det på henne för det är raka streck och dom går åt "fel" håll för att hon ska ha nypt till sig själv.
JAg har inte vågar tittat till killarna än utan gör det imorron.
JAg bytte från spån till strö för nån vecka sen för att spånet va slut på granngården.
Jag har även satt ihop alla honorna i samma bur nu så det är enda skillnaderna här hemma den senaste tiden.
NÄr vi hade sellnic förra gången så vill jag minnas att pälsen lossnar i "tjog" och inte så här samt att det va flagnor med då. Vi hade ju sellnic tidigt i sommras och behandlade och fick friska djur då.