Blivande flickvän.
Om några månader ska min älskade lilla Lasse kastreras! Jippii! Är dock orolig för hur det kommer gå med nedsövning och allt sånt.
Men, då måste jag tänka på varför han får gå genom en kastrering. För att kunna få en flickvän såklart! :)
Han är ju som sagt fruktansvärt dominant ( som vissa av er kanske redan vet/har läst i andra trådar ) och är fortfarande det.
Han beter sig t.o.m lika mot kaninen när de har träffats ute -.-
Jag vet att det kanske inte går det här heller. Men jag måste ju försöka för hans skull.
Kommer skaffa en hona någon/några månader efter kastrationen och då en unge.
Kommer även denna gång att köpa från en uppfödare. Är det någon som vet en sådan i gävleborgs området? =)
Har funderat på en skinny, men då min sambo tycker de ser lite små-läskiga ut så undrar jag om ni kanske har några förslag på ras? Lägg gärna in bilder :)
Lägger till en liten bild på söt-Lasse :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
SMF kan man kolla uppfödare, men det fanns inte så många i Gävleborgs län. Men det var nånting iallfall! :)
Jag tycker att skinnys är söta… Jag har just nu bara 2 abessinier systrar, så jag har inte så många till raser att rekommendera. Men jag gillar abessinier för att dom är söta (inte det viktigaste), nästan alltid glada, roliga och galna. Men det beror ju på marsvin till marsvin, men så är mina abessinier grisar iallfall! :)
#1 Tack :)
Brukar det vara skillnad på beteende hos olika raser? Har hittills endast tänkt på utseendet :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#2: Jag vet faktist inte om beteende skiljer sig hos olika raser… Upptäckte nu att lightsmarsvin har tydligen lagt ner och mosaiques sidan inte fanns. Måste ju finnas fler uppfödare i Gävleborgs län om man kanske söker på google? :)
Jo såg det jag med :) Ja, får googla runt lite, men det är ju inte dags förän till våren heller så kanske hittar någon på iFokus :P
Kan ju ta mig längre om den rätta kommer fram ^^
#4: Ja, det kommer säkert vara någon här som delar med sig! ;)
#5 Får hoppas på det ;P Lasse ska ju ha den sötaste av flickvänner och här ser man ju bara sötnosar!
#6: Han är ju söt, så han förtjänar en söt liten flickvän! :D
#7 Visst är han ;)
Tog lite bilder på honom förra veckan när vi skulle trimma klorna lite och försökte få en bild på hans söta mage. Det gick ju sådär.. När man inte vill sitta/stå still så är det inte lätt ;)
Va söt! :) Mina är omöjliga att ta kort på, dom vill helst inte vara med. ;)
#2 Jag ska inte uttala mig om raserna generellt men vad jag upplever hos mina egna grisar så är skinnysarna modigast, nyfiknast och pratigast. De är mer framåt än min sheltie, som iförsig istället är den som gärna lägger sig och sover i famnen. Så det beror på vad man är ute efter. Däremot har ju beteende att göra med individen och gener, inte bara vilken ras marsvinet är :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#12 Jo men precis. Jag tror nog att en lugn tjej skulle passa Lasse bäst. Och som inte är dominant :P