Schampo?
Hej! jag har två marsvin, en teddy och en abbessiner.
vi har ett marsvins-schampo till dom. det var bra, men väldigt dyrt.
Jag har hört att man kan använda "barnängen schampo"
vet ni om det är schamampo, tvål eller balsam?
det ska ju vara oparfymmerat, och det är väll extra bra om det inte svider i ögonen. Om ni har andra schampo-förslag, så kan ni skriva det, och vart man kan köpa det
animal power <3
Jag skulle också tro att Barnängens barn shampoo (barnserie) är passande eftersom den inte innehåller parfym eller färgämnen + att den är mild :3
Kan läsa lite om det här: http://www.barnangen.se/tips/barn_h%C3%A5r/barnfrisyrer/
Jag har själv inte testat det men jag tänkte på det för nån dag sen så jag hoppas nån med erfarenhet av det svarar snart. ^^
hund och hästschampo använder vi, jag skulle inte våga använda människo shampo då det lätt torkar ut huden. vi människor vill ju inte ha fettigt hår, men djur behöver fettet i huden för att ha ett välmående skinn, många djur använder också fettet i pälsen för att absorbera vatten mm. badar man ett djur för ofta tar man bort det naturliga skyddet :)
hund/hästschampo finns på ica eller på granngården
Jag har hundschampo och hexocilschampo :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan man inte bara använda smådjurschampo från djuraffär? :)
använder k9 hund schampo & balsam med aloe vera. super nöjd. räcker länge
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#6: Så hundchampo fungerar lika bra? :)
Hej! Tack för alla tipsen!
Jag ska gå och kolla efter barnängen schampo och häst/hund schampo på ica
Jag kan inte köpa vanligt marsvins-schampo, för där jag köpte marsvins-scampot kostade det nästan hundra kr
Kramar marsisen
animal power <3
Jag har också hundschampo! Funkar super. :)
Barnschampoo ska funka utmärkt, en jag känner använder alltid oparfymerat milt barnschampoo=)
ok! ska köpa
animal power <3
Hm, synpunkter på denna sida? Någon som har köpt? (dock för hög frakt om du frågar mig)
#13: Ska också köpa barnängen tror jag, för smådjurs champo är väldigt dyrt.
Ja, där jag köpte smådjurs-schampo kostade det nästan hundra kronor
animal power <3
Vi använder bara ekologiska och naturliga hår- och hudvårdsprodukter sen flera år tillbaka i familjen, dyrare men värt det. Har använt Faith in Nature schampo på marsvinen flera gånger, funkar utmärkt. Finns att köpa på t.ex bodystore.com