Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 798 ggr
M.L
2013-01-14 09:02
0

Bur

Sitter och funderar måste fixa en större bur till mina marsvin för dom har börjar slåss är 2 hanar nu har dom en bur som är 117*55 cm . funderar på denna bur men skulle vilja ha typ i den storleken men inte så hög. http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18908&prodid=1189&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D18908 nån som vet om det finns samma mått men lägre på höjden ?

[copicaddicted]
2013-01-14 13:32
0

burar i den storleken är vanligen billigare att göra själv med IKEA möbler eller dylikt. Jag lovar, dom är INTE trevliga att rengöra om man måste sanera heller för dom är stora och otympliga.

JAg sålde själv min 140cm bur härom dagen bara för att slippa skura den. Om jag måste ha en större bur igen så kommer jag söka efter skänkesmöbler och sätta in vaxduk. Billigare och dessutom kan man hysta iväg det om man får Ringorm eller annan Ohyra som måste saneras.

M.L
2013-01-15 08:38
0

Har funderat på att bygga en egen. men är inte så händig för att det ska bli fint. sen vill jag gärna ha galler för katten och barnen.

[copicaddicted]
2013-01-15 13:53
0

Jag är inte heller händig, men byggde ändå min egen sommarbur ;)

För att skydda för barn och andra djur. Bygg en ram av trä som inte är allt för tjockt. Sen häfta fast eller spika fast hönsnät. 2 gångjärn och sen sätta fast i buren.

En bokhyllebur behöver inte vara svårare att göra än att du köper en bit OSB material på byggvaruhuset. Kapa till i rätt storlek för botten på buren. Lägg ner och sen vaxduk på det.

Easy peasy!

Nackdelen för mig är att jag har ingen plats för en bokhyllebur. Hade jag haft det hade jag gjort det! För Billyhyllor finns det gott om billigt och många gånger gratis på blocket och facebook :)

M.L
2013-01-15 14:25
0

men jag vill även ha typ plexiglas så dom kan se ut

[copicaddicted]
2013-01-17 02:38
0

Det är väl inge svårt. Bara såga ut så stor bit man vill ha ut kanten på bokhyllan. Borra hål i plexit och fäst från insidan med skruv eller bult.