Rex, Silveragouti
Måste visa upp några bilder på min underbara lilla rexkille Algot (nu ca fem veckor).
Jag har en ganska nyfunnen kärlek för marsvin och när jag fick nys om rasen Rex var jag fast. Favoriten är silveragouti och jag blev så glad när jag såg att High Hat's i Huddinge hade just en sån liten rexpojke. Ni som har rexmarsvin i färgerna silveragouti eller kan inte ni också dela med er av era bilder? :D
Åh så fin!
Har alltid velat ha en Rex :')
(Kolla gärna in mina alster! :D)
www.galanty.deviantart.com
www.bluemoonstables.deviantart.com
Nellan, silveragouti med vit tass. Just nu ligger det fler sådana i hennes mage och väntar på att få komma ut och visa sig. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#3 Vilken liten björn! Jättefin :D
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#3 åh så fin ! Kul att se bilder på vuxna rexar :D
Tack, ja vuxna rexar är bäst! ;)
Bor ni ihop? Tittade på Emmas blogg och där låg ju rexen i trådstarten, eller? :D
#6 nej men mitt marsvin går med Emmas marsvin då jag inte har plats för en bur i min lägenhet just nu :)
#7 Jahaa! 
#8 Vi jobbar på att hon ska få hem sin lilla pojke och letar samtidigt en ny vän till Algot :) Efterlängtat är en rex i golden eller goldenagouti.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#9 Vad roligt. :) Det finns nog en chans att en sådan eller liknande dyker upp hos mig senare i år. :)
TS så söt!
#3 Vilken härlig tjej 
Lägger upp en bild på våran Boven, han är silver agouti/white, en mysig herre 
#11 Så otroligt fin han är !! En stor och ståtlig herre ser jag :D
#12 Tack! Han ligger på 1200 gram, är jättefin i kroppen just nu :)
Har även en golden agouti/golden kille "Bamse" & hans son Alexander den store 16 dagar gammal, även han golden agouti :)
#13 Haha underbart ! Jag längtar tills Algot blir sådär stor och fin (samtidigt inte, han är ju så himla söt nu med bebispäls och allt).
Åh, precis de färgerna jag letar efter som Emma sa tidigare om jag ska få hem Algot till mig och han får en polare ;), så fina !
#15: H*n var ju super söt! 
#15, #16, HELT underbara, sååååå söta :'D. Älskar näsan och rumpan på rexar, de är så himla runda och söta, haha !
Eftersom Juliannas Marsvin visar bilder på sina bedårande icke silveragouti så lägger väl jag också upp lite fler sötnosar. ;)
Edward, löjligt mörk lemonagouti med cream tass. ;)
Han är pappa till A kullen och blivande pappa till D och E kullen som jäser just nu.
Den klassiska bilden på Edward som somnade med sitt höstrå i munnen på myspuffen. ♥ ;)
Och här har vi Coffee Break, lemonagouti, som fick en släng matkoma efter kligröten. ;) Hon är mamma till A och C kullen.
Abraham från A-kullen. Buffagouti/White.
Alexander från A-kullen. Buffagouti.
#19 Jag hoppas det var ok med TS, men rex är ju bäst så inte kan det väl bli för många bilder oavsett färg & speciellt inte om de är agoutis? :) ;) Söt han är Edward!
& alla andra!
Och A-kullens fina lillasyster som som synes var otroligt svag när hon föddes och lämnade oss ett tag efter bilden togs. :( Lemonagouti/white var hon och alldeles bedårande vacker. ♥
#24 Jag håller med! 
Slänger in en sista bild påen dräktig Android aka Paddan, den mysigaste av mysiga marsvinstanter 

Åh dom är för söta :-)
Inser nu att alla rexar är välkomna, de är ju så fina ;)
#20 älskar kinderna, hahah så söta alla är !
#31 Tack, jo Android tanten är lite speciell <3
Alexanders syster Athena :)
Fast jag tror faktiskt jag gillar de äldre bättre än bebisarna
En fråga, ni som har vuxna rexar. Hur känns deras päls ? Har bara känt bebispäls på rexar. Algots börjar bli lite "sträv" men ändå härligt mjuk :)
Jag har bara haft "dåliga" rexar. Mys var dunmjuk och hur gosig som helst trots att hon var den enda som har varit ren rex. Honey (texelmamma) har sträv men gles päls på framkroppen och supermjuk rumppäls. Rufsi (alpacapappa) har Väldigt tät och mellansträv mot mjuk päls.
Ludde nedan (har tyvärr ingen bättre bild pga trasig hårddisk) var far till Honey och son till Mys, även han chocolate zobelagouti/white. Kommer inte riktigt ihåg hur hans päls var men troligen rätt mjuk den också med tanke på släktingarna
#36 jag tycker den är mjuk & fluffig fast hård & sträv på samma gång, svårt att förklara :)
åh jag vill ha en silver agouti rex igen <3 silveragouti och vit 
#39 Mina silveragouti/white ungar kan komma från och med måndag och 2 veckor fram. Men något Lövås känner jag tyvärr inte till i stammen. :)
#40 åh är absolut nyfiken på vad där kan tänkas bli iallafall.. vart finns du? kan kolla på din hemsida och du får gärna pm:a så vi inte skriv
er allt för mkt OT 
Nytagen gosbild på High Hats's Betty, blev något konstigt sken i hennes öga från mobilkameran
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#46 Jättefin :)