Knäpp dröm!
Inatt drömde jag världens knasigast marsvinsdröm, den gick till såhär:
Jag såg att Humla hade fått en unge och den var ca 6v gammal när jag hittade den! Det konstiga var att jag inte hade sett den försen 6 veckor senare?! Ungen hade färgen lilac och något mer, så jag fattade inte hur ungen hade fått lilac när ingen utav föräldrar djuen hade den färgen. Jag hade ingen födelsevikt på den så jag skulle väga den & då hållde jag ungen jätte knasigt och då trodde jag att jag nästan skulle döda den! Jag visste inte något kön på den heller så det skulle jag kolla. Då såg jag att den hade ett konstigt bläs som nästan inte syntes & då döpte jag den till Ymer, utan att veta om det var en hane eller hona! Helst plötsligt var det Abicos Ymer jag hade & det var inte Humlas unge. Det var därför jag inte hade vägt eller hittat den försen nu. Någon hade alltså lagt Abicos Ymer i min bur!
Haha, har ni drömt någon knäpp masvinsdröm? ;D
Hahahahaha vilken härligt virrig dröm!!
Jag har drömt massor med marsvinsdrömmar. Ena drömmen hade jag byggt en hel bod till mina marsvin, med öppen dörr ut i trädgården så de fick gå som de ville. Jag har ingen trädgård. Jag har inte ens ett hus. Men lyckliga dröm-marsvin hade jag iaf!
Jag har åkt på räddningsuppdrag och fått hela bilen full med marsvin.
Jag har också drömt många gånger att det fötts ungar, att jag plötsligt hittat ungar jag inte ens väntat på i burarna. Ibland har de inte ens sett ut som marsvin utan hamstrar, fast jag vetat att det var mina marsvin som fått ungar. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Hahaha! Jag drömmer ALLTID galna "dräktighetsdrömmar" när mina honor är dräktiga, det föds konstiga ungar, ungar av fel hona och om jag inte minns fel hade jag i en dröm en gång en hona som var dräktig med fiskar?? Kanske har jag sparat någon gammal dräktighetsdröm, ska se - det brukar vara ganska underhållande att läsa :P
Hanna
#1 Haha, tänk att ha frigående marsvin utomhus! Vad härligt att ha en hel bod, det skulle ju vara super. Man kan verkligen drömma hel knasigt när det gäller ungar och dräktigheter! :D
#2 Haha, nej men där är du ju! Uppfödaren som födde upp Ymer som jag hittade i min bur inatt. Fiskar, det var något nytt! Ja, det brukar det vara. Kanske skulle man börja skriva ner sina drömmar? ;)
Lite OT- ifrån marsvinsämnet men igår natt drömde jag att det Blixtrade i mitt tak! Alltså det var som små blixtrar som kom helt plötsligt ifrån innertaket. Och det var tydligen super ''sällsynt'' i drömen så jag började filma osv.
Har inga marsvin så blir ont om marsvinsdrömmar, men hamsterdrömmar ör det gott om! Skriver några här, hoppas det är okey!
Jag drömde att jag smög ut till hampisarna mitt i natten (dom bor i ett eget hus när vi är i stugan) och såg då att en liten svart hamster med vingar flög omkring och skrämmde mina små! Blev skitsur och försökte schasa bort den men då bet den mig!
Ska flytta in yttligare en hamster hos mig och vi letar transport. I drömmen så hade det löst sig och jag skulle åka och hämta honom hos kvinnan han åkt med, hon visade sig vara min stränga tyskalärare som vägrade ge mig honom om jag inte lärde mig tusen glosor till dagen därpå, panik! 
I natt drömmde jag att min familj hade "avbokat" Uneton (hampisen som ska flytta hit) och hade köpt en annan hanhamster från en djuraffär istället och satt in den hos Aska! Fy tusan vad arg jag var! Aska är ju för gammal och bär på en genetisk sjukdom!
// Nadja
#4 Hahahaha! Självklart gå det bra! När man får ett gott skratt så ;)
En hamster med vingar skulle vart något att ha!