Stödmatning = fail
Det märks att man är nybörjare på att stödmata.. när man märker att man har intorkad fortimel i håret, hur jag lyckades med det har jag ingen aning om haha! Nåja, senaste inom hårinpackning kanske?
xD
Har ni lyckats med något liknande?
Jag var klibbig om händerna och lyckades få det på telefonskalet haha
Jag har dock vana gällande stödmatning, dock första gången med marsvin som jag gjorde det xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Oj hoppas du fick bort det ordentligt? :) Det jag märkt är när fortimel torkar så är det himla drygt att få bort det, sitter som berget!
#2 Ja det fick jag som tur var hihi :)
Ja det gör ju det, men upptäckte det direkt, så lyckades få bort det :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha, så blir det väl alltid när man är uppe i stödmatartagen? Det brukar ju hänga ihop med lite sömnbrist efter ett par nätters matningar. Jag har i vilket fall som helst haft mina veckor då jag gått runt och luktat Critical Care och fortimel, mycket fräscht ;) Men man kan ju inte byta kläder varje gång man matat ett litet marsvin och lite spill blir det ju lätt…
Hanna
#4 Ja håller verkligen med där, första två dagarna var hemska.. tröttare än tröttast. Denna olidliga väntan på att bebbarna skulle födas är ingenting i jämförelse med detta, när man tänker på det. Jag sölar ner mig själv mer än bebisarna också, fattar inte alls hur det går till! Har både pimpett och portionsspruta men det blir lika söligt hur jag än gör. Mina mjukisar stinker nu fortimel haha xD Men har nöjda och mätta bebisar iaf så det gör ingenting för min del i slutändan :)
Ja, usch vilka hemska minnen jag har ifrån stödmatartider (särskilt de som olyckligtvis inte har gått vägen). Hemma i mitt rum är vita tapeten helt nerskvättad med morotspuré, mycket tjusigt (inte). En natt satte jag min kudde mot en spotlight för att dämpa ljuset i mitt rum och då började örngottet brinna (snacka om att inte ha hjärnan påslagen). När jag hade ställt klockan varannan timma fem nätter i rad var jag konstant yr i två veckor efteråt… Critical Care tycker jag luktar riktigt gott, det är synd bara att förknippa det med så otrevliga minnen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus