Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 5988 ggr
juliino
3

Flock bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev inspererad av Liljes bilder på sin flock med honor. Jag har alltid velat haft grupp bilder på mitt gäng honor och deras kastrat och nu fick jag tummen ur och tog några halv taskiga bilder.

Tänkte att det vore kul om ni andra med en liten flock kunde slänga upp grupp bilder. Det är så kul att se när flera marsvin står på led Tungan ute

Börjar med en bild som vart ganska okej :)

rån Vänster: Hubbe, Kira, Sigrid, Elsa, Pim, Sniff

juliino
1

Kaos

juliino
1

Hubbe, Kira, Sigrid, Elsa, Pim, Sniff

PiggieVille
0

Gud så söta! :)

Whippersnapper
0

Bra idé, jag vill se flockbilder också! Förstår dock inte hur man lyckas få marsvinen sitta sådär på led…

#1 -Ger hopp om att det finns fler marsvin som beter sig som mina, helt oorganiserat. Flört

Dina marsvin är så fina! Kira är så söt.. hon påminner om din - numera min - Ture! Påbrå minsann.

juliino
0

#3 Dem tackar och bockar ;)

#4 Ja jag tycker det är fruktansvärt kul att se så många grisar på led eftersom det är så jobbigt att få dom att sitta stilla. Nu var mina förvånansvärt lugna.

Dom ända som var jobbiga var mina tanter 3-4år Pim och Sniff. Dom skulle vandra iväg på äventyr. Och Hubbe skulle använda damerna som tron. Oskyldig

Fina Ture! Lägger han bara på sig lite så är han en exakt kopia ThihiTungan ute ge honom en rejäl puss ifrån mig.

Lilje
5

Jag är också jätteförtjust i marsvin på led, ser så otroligt sött ut på bild. TS vilken charmig bunt med marsvin! Jag vill också ha en kastrat till mina tjejer.. hmm.

Slänger väl upp min bild här också då, och nej det var inte det enklaste att få en skarp bild. Donnan längst till vänster vållade störst problem, hon ska alltid vara överallt på en och samma gång ;)

Från vänster: Hera, Fjonkan, Sky, Chindira, Maribella, Meya.

Eulwen
3

Närmast jag kommit hittills är tre på rad!! Skrattande Får jobba vidare på det. Den här bilden kan vi kalla "genrepet", skulle bara fånga färgerna (hopplöst projekt…) på bild. Ska absolut testa att ta bättre gruppbilder! Kan nog bli färgglatt.

juliino
0

#6 Avis! Du fick ju till en riktigt snygg bild! Sen har du ju bara Self/Nonself och inga ludna får som man knappt ser fram eller bak på Oskyldig Alla mina fick jag borsta av innan annars hade det varit ett ton spån med på bilden. >.<

#7 Ooh är det dina fina nya? Riktigt snygga flickor. Dom kommer jag och snor Kyss

Lilje
0

#8 Åh tack :) Haha, jag kan tänka mig det! Lättare med korthår.. Minns när jag hade en alpaca.. hon tog alltid med sig halva buren när hon skulle ut ur den ;)

Måste bara länka en grej, om vi tycker att det är svårt att radda upp 5 eller några fler marsvin, tänk då att göra det med 38. Herregud säger jag bara :P

http://www.flickr.com/photos/vi27/5676131718/

juliino
0

#9 Oh herre jesus! Men vilken häftig bild. Nästan så alla vi på iFokus får samla alla marsvinen och slå det Flört

Buffen
8

Min absoluta favoritbild på mina stjärnor :) Men utan lilla Negin som inte var född än när bilden togs. Kastraten Falcor med blomma i munnen <3

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Sanni
4

Måste också länka till en bild Kinkkus uppfödare har nångong fotat med 31 marsvin. Det är ju bara för sött! Kan hända att Kinkku är med på bilden som en av ungarna, men är inte helt säker. Jag som tycker det är redan svårt med 3 marsvin :D http://www.flickr.com/photos/marsula/5669957426/

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Binajis
0

#12 Ojojoj…. hur lyckas man med det?!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

PiggieVille
0

Ok,..kan de radda upp över 30 små grisar så kan jag göra ett försök med mina 6. :)

godisgrisen
2

Blir sugen på att rada upp en magpierad med alla mina djur men blir rätt svettig… hur ska man få dem att sitta still! Jag bara älskar de där långradederna. Min rad är ungarna från i våras!

Teddymarsvinet
0

Jätte fina bilder allihopa! :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

PiggieVille
0

Men hur får ni dem att sitta still?? *förundrad* :)

Abico
2

Usch, det är verkligen ett fruktansvärt projekt att rada upp gruppfoton ;) Jag har provat förr och blir alltid lika frustrerad på marsvin som flyger runt överallt. Men jag kanske skulle ge mig på det någon dag, kan ju hända att det är enklare den här gången, haha.

Tills vidare visar jag en bild på en av mina tidigare "flockar", mina vackra, vackra flickor Greta, Wilma och Irma. Tyvärr lever ingen av dem längre.

Hanna 

juliino
0

Super fina grupp bilder alla har!

#11 Gud vilka fina! :)

#15 Skulle gärna se en magpie rad Godisgrisen! :)

#18 Tycker du ska ge dig på det! Vill se dina fina damer!

Whippersnapper
0

Vad vackra alla bilder är! Fräsigt med länkarna på 31 och 38 grisar - är det en så kallad trend inom marsvins-fotovärlden eller? Att ställa upp dem så. Flört Berätta, så jag hänger med. Tungan ute

# 6 Fina de ljusa grisarna är.. Buff, creme? Undrar specifikt över Hera och Maribellas färger? De har olika ögonfärg, vad kallas deras färger?

#11 Väldigt snygg bild.

Lilje
0

Håller med övriga, jättefina bilder, posta fleer!

#10 Haha ja, det vore ju en rejäl utmaning ;)

#12 Åh vad fina.. måste fortsätta kika på hennes flickr.

#20 Sky är buff, Chindira och Hera är cream :) Lilla Maribella är lemon, vilket är cream men med röda ögon i princip :P

Abico
3

I made it! Nåja, alla honorna fick inte vara med - jag misstänkte starkt att det skulle bli för mycket även för mig och min kamera att försöka blanda in en svart Kråka mitt i det vita ;) Och Kickan är upptagen på annat håll. Så vitt blev det!

fr.v. SCh GP Define Ice Nay (Doris), Abicos Vildvittra (Vilda), Define Ice Cap (Maggie), Abicos Lilla Björn (Björn) & SCh Witiwis Tindra (Gigi)

Hanna 

carsbo
0

jag vet att arinah har en jättefin radbild på ungar Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Lyan
1

Snygga bilder!

Jag ska försöka fota mina någon dag!

Lilje
0

#22 Alltid lika fina.. suck Kyss

carsbo
3

Vi lyckades få alla våra på bild efter ett par försök. Dock är inte detta bara honor, de två längst till vänster är hanar. De hade varit en liten flock om det inte var så att människan inte ville ha ett fullt rum med marsvin efter ett tag ;) Så de fick vara med på flockbilden. 
Vi försökte få med lånade Chokladfabrikens Skype också men hans och Frodos bråk satt i så vi vågade inte fortsätta med det. Istället blev det bara våra egna.Lilla Grip fick vara stopkloss till den äldre hannen till lilla honan, han fattar inte än att han är hane så det gick otroligt bra! Glad

Här ser ni framtida Twilight´s uppfödning av Magpie och Harlequins

Fr.V Chklf. Frodo, Chklf. Grip, Flockdjurs Lexa, Flockdjurs Tilly Mae, Flockdjurs Ratatuille och slutligen Duettens Flimsy

Lilje
0

#26 Underbara små svin! Tycker det är kul att det börjar bli fler magpie/harlequin uppfödare, för några år sen fanns det väl inte så många om jag inte missminner mig :)

carsbo
0

#27 Skrattande Du har säkert förstått det men Frodo är då fjonkans bror. Nä det var väl 3 som födde upp dem, o vi har grisar av dom :P Duettens Flockdjurs och Chokladfabrikens. Rätta mig gärna om jag har fel ^^

Lilje
0

#28 Just det, missade det! Syrran hälsar här borta Flört Han ser ju gigantisk ut.. haha. Fjonkan är rund och go mest om magen, men hon är inte så stor i kroppen ännu. Ja jag tror att det bara var de förut.. jättefin variant så kul att den sprids! Flimsy såg fruktansvärt söt ut på bilden.. hihi.

[saphirasmarsvin]
1

Näää, nu blev ju även jag lite sugen på att försöka mig på en fin gruppbild :P Får se om det hinns med senare :)

carsbo
1

#28 jo jag tycker själv att han är rätt stor men, han kanske inte är nå speciellt. Här blir han kallad tjuren/oxen och vildsvinet. Grov och bred nacke, brett mellan ögonen och stark som tusan. Han lyckades inte så bra i Pet utställningen den 29, men då var han i värsta växtstadiumet o han var inte alls då som han är nu. Vi ska ställa ut honom i vår och då lär han se ut som en grizzlybjörn. Han får inte åka med hem om han inte fått någe priser då Flört haha. vildsvinet hälsar tillbaks till syster sinGlad

juliino
0

Super fina bilder! Jag vill se flera! Skrattande

Creation
0

Himla rolig tråd! Funderade faktiskt på att göra en sådan här tråd väldigt nyligen. :-)

Jag tog några bilder på mina små flockar i rad då, men tydligen tog pojkvännen bort dem när han lånade kameran. *suck* Återkommer när jag tagit nya.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

kodex
3

Helt underbara bilder!

Vart ju tvungen att försöka mig på en sådan bild själv! Var helt säker på att jag skulle misslyckas, men det gick faktiskt otroligt snabbt och smärtfritt :)

Så här är mina fantastiska fem! I stigande ålder från vänster: Dimma, Demi, Anouk, Wixen och Paisley :)

Hela namn, ifall någon undrar över dem: Dimma, Chokladfabrikens Dizzy, Emras Magda, Duetten's Wixen och Lillebo's Glorius Ginny.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska så här små djur så otroligt mycket!

[saphirasmarsvin]
1

#34; Awww :) Älskar Anouks frisyr, lite "Den där Mary" över det ;) Hihi

kodex
0

#35 Haha, det har du rätt i!

marsvin-90
6

Hittade en gammal bild på mina "röd" grupps tjejer, Lakelands o selfar (skinny) i Cream, buff o golden =)

Lyan
1

Aitlin, Rufsi, Ellen och Maily

Buffen
0

Så himla fina bilder alla har tagit :)

#22 ser ut som en tavla supervackert med bara vita sötisar :)

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

nnicoleee
0

buffen - vad är ditt marsvin för färg på din profilbild? jättefin!

godisgrisen
1

Det är klart jag är med på detta!

Söt minirad.

godisgrisen
1

alla mina egtenuppfödda black magpiehonor som bor här mutom Terabyte som är nyförlöst. Alla heter altså Chokladfabrikenś.

Pansy, Lily, Eulalia, Merope, Cruella, Quidditch, Luckybucket, Caps Lock, Ynk, Troja och ogg

godisgrisen
1

Samma rad fast i annan vinkel.

godisgrisen
0

Samma gäng fast kaos i lådan.

kodex
1

Åh, vilka härliga bilder godisgrisen!

juliino
1

Fy nu blir man sugen på rutigt Oskyldig

Lyan
1

Jag lyckades iallafall få ihop lite innan jag höll på att bli tokig på marsvin som inte sitter still :-P

Gammelgänget. Rufsi, Elsa, Essie, Lilly, Betty och Honey. Såg sedan att det blev lite kul indelat med färgerna ^^

fossingen
0

#47 Wow, färgerna på de två sista is to die for! White/Zobelagouti?

Lyan
0

#48 Stämmer bra det :) Mor och son

Creation
5

Äntligen min tur!

Remus, Domino, Romulus

Creation
5

Brumma, Nellie, Rhea, Pärlan

imoon
2

Mina abybebisar ("bebisar") för någon månad sen.Glad

Perla, Mymla, Arabica och Tooticki!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Tex&Tillman
1

Här är den enda bra bilden där alla mina flickor va med!

Från vänster; Rosebud, Tösen, Milliecent och Madison!

Tex&Tillman
1

Här är mina pojkar! Dock är inte nykomlingen Simon med på bild!

Från vänster; Charlie (bergsklättraren), Jackson, Jake och Aladdin!

Lyan
0

#50 Åh, vad Remus är vacker! Och stackars Nellie ser ut som en sur grådvärg XD

Tex&Tillman
0

#51 Nellie och Pärlan ser supercoola ut =D

Lyan
2

Mina vackra grå <3 Vida, Sanna, Chache och Pruð

Lyan
0

Gammal bild. Aitlin, Rufsi, Ellen och Maily. Aitlin och Maily finns tyvärr inte med oss längre :'( Denna bilden är lite kul för Rufsi är cream och de andra golden, ser typ ut som 2-3 buffar och en golden XD

Creation
0

#52 Så söta!

#53-#54 Finisar! Har du fyra(fem?) hanar som bor ihop, eller sattes de bara ihop för den här bilden? :)

#55 #56 Man tackar å rara marsvinens vägnar :-D

#57 Vad Chache är mörkare!

#58 Hrm *hänvisar till #38* ;-)

Tex&Tillman
0

#59 Tack =) Jag har två grupper. En med tre hanar och en med två hanar. Och flickorna i en grupp.

juliino
0

Superroligt med alla fina bilder!

#51 Skattade gott när jag såg Nellies uppsyn! Haha

Ilya
0

Åååh vilken underbar tråd!! Marsvin på led måste vara det sötaste som finns ju! Kyss

Lyan
0

#59 Ja, jag såg det nyss XD Chache är ju pgpg och de två till vänster pp, längst till höger pgp så det är inte så konstigt att hon är mörkare. Hon är också färgavlad om jag fattat rätt. Jag tycker mest om när de är som Prud (har inte rätt tecken i telefonen), ljusgrå med riktigt ädelstenrrubinögon. Då är Inari konstigare, pgp och mörkt chokladfärgad. Har en bild på ett gäng gråa rumpor, får lägga in den när jag har tillgång till dator igen. Eller om någon vill stjäla den från facebook och lägga in den åt mig

Lyan
1

Här har vi mitt rumpgäng :-P

Från vänster: Grey pgpg, chocolate, lilac pp, grey pgp och grey pgp. Om man jämför de två sista är det inte konstigt att det är lite diskussioner om att det kanske finns ännu ett anlag på p-locus

Whippersnapper
0

# 64 Tjusig och informativ bild, faktiskt (trots att det är ett gäng rumpor)! =)

Vad bra Lyan att du har så många och fina marsvin att du kan utbilda oss andra i färger.

emmaaslund
0

Mina härliga grisar på rad :) 
Från vänster; Malte, Frans & Elliot

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[lejonhuvaddärvädur]
0

söta alla marsvinen var . hade själv två små pojkar innan jag ville ha en kanin

emmaaslund
1

Mina och Erikas (erikam) finaste pojkar.
Från vänster: Frans, Elliot, Malte & Algot.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white