få upp i vikt?
hej jag har ett marsvin som är ca 10 månader gamla. man vet inte rikitgt vad grunvikt är, men han är väligt smal man kanse hans revben och han verkligen ingeyt fett :( den andre är romalt nästan överviktig. jag brukar ta upp *tjockise* och låter den andre äta, men det funmkar inte så har någon några tips?
Kan du inte väga honom? Vad får dom för mat?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
blanding av paprika,brocolli,sallad,morötter,blomkål,selleri,vitkål,grönkål,persilja,tomat och pellets. jag ger dem inte hela tiden av allt det utan det blir på olika dgar, men det är gennerelt vad jag ger dem ;D han väger 799 gram och *Tjockisen* väger: 857 gram
Okej. Jag vet inte helt hundra vad de brukar väga vid den åldern. Men det är nog olika på olika marsvin. Min kille är 6 månader och väger 900g.
Låter ju som en varierad kost iallafall :P Antar att hö är medräknat också? ;P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fast det är ju inte så stor skillnad mellan 799 och 857 gram. Prova att ge havregryn och fri tillgång av hö, men det antar jag att dom har.
självklart, men dem HATAR havregryn vet inte vf, men dem vill inte ens gå nära skålen ;(

Kligröt av havregryn och lite grönsaker i, så kanske dom lär sig gilla det.