Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 716 ggr
Smulan_Våfflan
0

Vad behövs göras?

Hej. Om ett marsvin får urinsten för första gången och den är ungefär som ett lite större gruskorn/ärta och hård kan man behöva ta bort marsvinet då?:'( finns det ingen medecin? Och om det är somsagt först gången är det mindre farlig då?

bohan85
1

Veterinären, kan de inte operera bort den? Jag länkade till min blogg om örtmediciner, vet inte om du läste. Ditt marsvin har säkerligen ont, smärtstillande kan hjälpa.

-Cissi-
0

Åk till veterinären om dom inte kan operera bort den och marsvinet inte kan kissa ut dej själv…

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Smulan_Våfflan
0

#1Jo, jag läste din blogg. Så man kan få piller som hjälper för en ganska stor sten? #2 okej..:(

bohan85
0

alltså dessa piller är inget som veterinärer kan skriva ut. Finns länkar till var man kan beställa. Jag provade dessa för att Doris sten var inoperabel och det fungerade. Men veterinären kan skriva ut smärtstillande. Hoppas att hon kommer till veterinären snarast, för amrsvin som har ont kan snabbt sluta äta.

Smulan_Våfflan
0

Ok. Tack för svar! Vart kunde man hitta pillerna?

bohan85
0

Finns på bloggen länkat http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.se/p/urinsten-alternativ-behandling.html

MEN!! Doris led inte av sin sten annat än smärta, den blockerade inte urinvägarna eller liknande och hon fick smärtstillande som gjorde att hon inte hade ont när hon bajsade (det var hennes problem, det var inte när hon kissade). Så gör detta efter veterinärbesök