Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1323 ggr
ElmerKrudd
0

Min Cuy! :D

Imorgon, förhoppningsvis, så hämtar jag hem min cuy-tjej! Ska bli så himla kul :)

Hittade en bur idag som hon ska få bo i tillfälligt tills hon och Lasse ska få flytta ihop :)

Kommer kanske behöva namn-hjälp sen men det tar vi när jag har lite bilder på henne ;P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

LumenIset
2

Visa bild sen! Gärna där du håller i henne, har alltid undrat hur mycket störra de är jämfört med vanliga grisae

ElmerKrudd
1

#1 Absolut! :) Kan säga såhär: hon vägde 630 gram vid 7 veckors ålder :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

LumenIset
0

haha oj!

ElmerKrudd
0

#3 Ja ^^ Jag är nyfiken på hur stor hon kommer vara :P Hon är ca 3 månader i nuläget. Kanske t.o.m större än min Lasse?! :P

ElmerKrudd
0

Ihhh!! Det blir imorgon! :) Såååå himla glad! Ska bli sååå kuuul! Ihhh!

Misarn
0

Åh vad roligt, du måste visa bilder på henne sen :-)

ElmerKrudd
2

#6 Kommer jag absolut göra ^^ Kommer inte göra något annat ;) Haha

ElmerKrudd
12

Idag ska jag hämta hem henne! Förbered er på bildbomb ikväll ^^

wingren
0

Tänkte precis fråga när bilderna kommer ;) men då får jag vänta enda till ikväll dåå!

Teddymarsvinet
0

Åh, så roligt! Är Lasse också en cuy? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

ElmerKrudd
0

Haha ja ni får allt vänta lite till :P är på väg hem nu och hon är helt underbart vacker! :) Lasse är inte cuy :) han är en pet. helst ska man ha dem med "vanliga" marsvin då deras lugnare temprament smittar av sig till cuy :))

Teddymarsvinet
0

#11 Okej, så då finns det ingen risk för att lille Lasse kliver på och gör hybrid bebisar? ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

ElmerKrudd
0

Haha nä eftersom Lasse kastreras på fredag så blir det inga ändå :P men ska nog ta en kull på henne sen med en "vanlig" hane och då blir rasen cuma ;)

linneakaangas
0

Åhh vad kul! Är Cuyarna större än de andra raserna? :))))

juliino
0

Ååh stort grattis till din nya lilla dam!

Skulle själv väldigt gärna vilja ha en Cuy! "Avis" 😇

ElmerKrudd
0

#14 Ja, de blir ca dubbelt så stora. Hon är lika stor som min pet hane nu och han är sju månader, hon är tre :P

Kommer starta en egen tråd till henne med bilder i som kommer att heta "Heqathes Zirpah" :) Kommer upp inom kort!