Enkel bur...
Det är inte första gången jag vill ha hjälp med ny bur!Men alla värkar ha så stora och "profsiga"burar!Jag vill ha en bra och rolig bur åt grisarna men det är svårt.Jag har ritnigar på burar men av någon andlednig går det inte att ladda upp!!Jag vill ha alla tips jag kan få!!!
// Birkis
Enklast möjliga är att köpa en billy bokhylla eller liknande. Klä den med plastmatta eller vaxduk. Stort och enkelt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Den "enklaste" är väl köpa en bokhylla, lägga in vaxduk eller plastmatta och färdigt :-)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vart kan man få tag på en Billy bokhylla? Och vad kostar den ungefär?
// Birkis
Hur stor vill du att den ska vara? Man måste inte absolut ge sina marsvin en 200x80 cm stor bur för att vara en bra ägare. Har du inte plats för en stor så finns det mindre, på ca 100x80 till exempel.
Om man inte hittar på blocket köper man bäst sin bokhylla på Ikea.
Billys största bokhylla kostar mellan 400-600 kr beroende på vilken färg du väljer.
Billys 106 cm kostar mellan 300-500 beroende på färg.
Sedan finns Kilby, som har måtten 194x67 om jag inte minns fel, som bara kostar 200 kr. Den finns dock bara i en färg.
Du kan även kika på second hand affärer. Där kan man hitta bokhyllor i bra skick för bara ett par tior. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ett annat enkelt sätt är att sätta kanter på ett soffbord (helst inte runt det blir mycket krångligare 🥵) , det gjorde jag och det blev riktigt bra och var lätt att fixa.
Klädde allt i vaxduk.
Jag har inte så mycket plats i det rumet.Den nuvarande buren är ca 100x40/50cm och det tycker jag är lite litet!
// Birkis
En av mina burar är ett omgjort soffbord. Upp med kanter, ex plywood el liknande, och sen nät framtill. Gjort på ett kick!! :) Lycka till! :)
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu