förberätt
ska man ha förberätt buren innan hemkomsten??
🤔
Såklart, Borde nog vara det bästa :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
oki =)
Det är det bästa ja :) Ha vattenflaska/vattenskål påfylld samma dag man ska hämta, samma sak med höet, ha husen placerade ect :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gjorde inte det när jag köpte mina första marsvin, för att jag köpte buren samtidigt när jag köpte marsvinen. Det gick bra ändå. De fick sitta i en kartong medans jag fixade buren, men det gick fort! :)
#4 Men kan man förbereda är det ju bra :)
#5 Ja det är nog det bästa :)
ok har redan köpt matskål vattenflaska och sånt…men måste man ha bajslåda innan också eller kan man sätta in det lite senare????
#7 Asså den kan man sätta in när man vill. Själv har jag ingen sån. :)
ok👍
#7 Bajslåda kan man sätta in innan om man vill men inte säkert att de använder den :) Eller kollar du in om det är någon särskild hörna dem bajsa i, placera den däri så fall, med lite spån och bajs i (eller vad du nu har som underlag) :P
Ett tips: Köp ej salsten, mineralsten eller kalksten och inte heller blandningar mm :) Ge dem hö (ej från matbutiker mm, utan bra hö), c-vitaminrika grönsaker varje dag med och om de behöver mer, så är det havregryn t.ex som är bra :)
*fel tråd* ☺️
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#11 Haha? :D

Funkar sällan med toalett till marsvin, dom bajsar överallt och kissar oftast i hörnen, ofta i alla fyra hörnen.
Spelar ju ingen större roll om man har buren färdig, har man redan en bur så är det väl skönt att ha den färdig, men köper man bur samtidigt så tar det ju inte lång stund att göra i ordning.
köper nog det efter tack för svaren 🙂