Billy bokhylla
Jag skulle så gärna vilja bygga bur till mina små av bokhylla. Mitt problem är dock att jag har en dotter på 2 år och en katt som är väldigt intresserad av dom små så jag skulle behöva tips på hur man ggör ett "lock" till bokhyllan så billigt som möjligt. de går ju inte o bara ha lock rakt över för då blir de väl höjden för låg eller?
Ha nät över eller nåt? :)
jo men de har ja redan tänkt men tänkte att de kanske blir för låg takhöjd för dom? ska de inte va ett visst minimum mått för marsvin ? alltså höjden på buren?
Kan du inte använda de hyllplan som blir över att höja kanterna med så får du en högre höjd?
kan ju va en ide ja :)
#3 Men en högre kant hindrar ju inte en nyfiken katt? Då är ett nät, galler eller annat slags tak ett bättre alternativ.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jag var lite otydlig! Jag menade att ts använder hyllplanen för att få en högre kant att sen fästa nätet i för att få en bättre takhöjd i buren. 🙂
ja de va så jag tog de oxå. :) tänkte att om jag bara sätter nät så blir taket för lågt eller? så därför e de ju bättre o göra kanterna högre o sen sätta nät ingen annan som har bokhyllebur och vart tvungen o göra ett tak?
okej va jag har förstått är dom 25-28 cm höga ?
#9 Dom är 28 cm höga. :)
okej men räcker de i takhöjd då?
Minsta tillåtna är 25 cm så det är åtminstone lagligt. Så det beror väl på hur mycket de gillar att hoppa upp på saker om du vill ha ett högre tak. =)
#6 Jaha, då är jag med! 😃 My bad!
/ Emma
#11 Om du vill ha högre höjd så kan du sätta galler så de blir högre. Sen galler över det. Om du förstår vad jag menar? :D
jao ja förstod. de va en bra ide :)
åh va irriterad ja blev när ja kom på att ja hade bokhylla i lällaren. springer ner o ser att den bara är 21 cm djup :(
Äsch, vad typiskt! Kolla på Blocket annars. Ibland skänks det till och med bort.
Ja jag hittat en del billigt men mitt problem är ju att ja inte har körkort o inte så värst många som ställer upp heller :/ så de ska ju helst va precis där ja bor o de blir ju svårt med. men ja ska nog bannemig fixa de med hehe
#18 Jag har inte heller körkort men när jag hittade min senaste bokhylla på Blocket så frågade jag lite snällt om säljaren kunde tänka sig att skjutsa hem den till mig för en extra peng :) Nu bodde ju denne ganska nära så jag fick svaret att självklart kunde skjuts ordnas.
Det är värt att fråga! :)
/ Emma
Ja jag har oxå frågat så. ibland har man tur :)