Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 644 ggr
Ceratico
2013-03-19 19:07
0

Lunginflamation

Jag har börjat misstänka att min ena tös, Sotan på halvåret har fått lunginflammation, för hon uppvisar små symtom som liknar mitt tidigare marsvin som jag behandlade för lunginflammation (hon klarade sig dock inte, men var också 7 år). Sotan lyckas ofta blöta ner sin nos (vilket jag tror kan vara en orsak) och rosslar lite. Jag har även lagt henne mot örat och försökt lyssna och jämföra med kompisarna och då märker jag även att hon låter liite annorlunda jämfört med de andra, lite rosslande liksom.

Men nu till saken, jag har ju medicin kvar (bactrim) sedan den förra behandlingen och undrar om jag ska lita på min instinkt och börja medicinera henne med 5ml/2ggr dag (samma ordnationer som tidigare) eller om jag ska ta henne till veterinären för en undersökning? Jag ska i alla fall försöka få tag på veterinären efter skolan imorgon och höra vad de tycker, men jag vill även höra vad ni tycker!

AndreaSäll
2013-03-19 21:14
1

Som du säger, försök få tag i en veterinär och fråga om råd. Kanske är det inte lunginflammation och då är det lite onödigt att ge fel medicin. Hoppas att din tjej kommer att må bättre!🙂

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.