Klippa långhår
Ja, alltså.. Jag klipper ju min sheltie eftersom jag inte har intresse för att ställa honom i ras. Anser då att det bästa för marsvinet är att hålla efter pälsen, då den annars riskerar att vara i vägen och lätt blir smutsig och kissig. Däremot kan jag ju inte påstå att jag har någon större erfarenhet av att klippa långhåriga marsvin, vilket har resulterat i att min ögonsten inte har en alltför schyst frisyr. Eller? Kan man klippa på något annat sätt än jag gjort? På denna bild är det väldigt ojämnt så det vet jag ju, men jag tänker på sidorna - haha med håret bakom öronen liksom. Där tror jag att jag tagit för mycket? Jag tycker personligen att han ser mycket charmig ut, men inte så snygg i frisyren 😉 Kan jag inte få se bilder på era långhårs-klippningar?
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Kan inte hjälpa att älska klippningen :) Mycket charmigt!
Lyan har en bra film på när hon klipper ett av sina :)
#1 Haha 😃 Ja, han är ju helfestlig!
#2 Men söt, snaggad sommargris ju!
#3 Tack för tips! Men jag kan inte hitta den på hemsidan, ska den finnas där?
/ Emma
#5 Åh så bra! Tack! 😃
/ Emma
Wroooooom! Trimmer! Korthårig texel. 😃❤️
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#7 HAHAHAHAHA snyygg!😃
/ Emma
#4 Haha ja ;)
#7 Så söt!
Riktigt sött tycker jag :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker att han är fint klippt! Ska man vara petig så visst, man kan spara mer av den fina manen som hänger ner på sidorna i fram.
Om du skulle vilja ställa honom i klippt långhår så är ett tips att gärna behålla lite mer av man och kinder (om han har kinder) eftersom att det är mycket mer imponerande än ett långt släp. Långa släp får i princip alla långhår.