Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 580 ggr
mopsen12
2013-03-22 11:40
0

Planer!

Jag är så sjukt peppad på en utökad marsvinsflock till sommaren/hösten troligtvis. Vi letar lägenhet och då hoppas jag få större rum vilket kommer betyda - större bur till grisarna. Nu har jag bara mina två gamla damer men jag ska då köpa en till hona som jag senare kanske ska ta en kull på. Som ni hör är det ju betydligt mycket mer planerade och sådant som ska ordnas men jag ser fram emot det i alla fall. Billy bokhylla bur med vaxduk i botten vilket min hund säkert också kommer gilla för hon älskar marsvinen och de brukar stå och pussa på varandra. (Hon kommer närmare grisarna.)

Ville bara dela med mig för jag gillar att ha något att se fram emot. Ras är jag lite osäker på. Vill gärna ha en skinny men de är lite svåra att få tag i. Hoppas att det går bra i alla fall!🙂

emmaaslund
2013-03-22 12:40
0

Vad kul! Härligt med längtan och att planera :) Slår absolut ett slag för skinnys! :D Men inte skulle jag påstå att de är så svåra att få tag i? :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

mopsen12
2013-03-22 12:47
0

Ja! 🙂 Har kontakt med en uppfödare som i sådana fall skulle hjälpa mig med det så det känns väldigt skönt. När jag var mycket yngre parade vi våra två honor vi hade då men tyvärr blev alla ungarna dödfödda vilket var väldigt hemskt. Nu hoppas jag på bättre lycka än så! Lovar att uppdatera mer om det händer något!