Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 984 ggr
Morumotto
1

Hampaströ?

Någon som använder hampaströ till sina marsvin? Erfarenheter?När jag googlat på det verkar det vara luktfritt, ha bra uppsugningsförmåga och vara billigare än alspån. Någon som vet var det säljs i Stockholmstrakten?

urfaren
0

har aldrig hört talas om tyvärr :(

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Berlau
0

Ingen aning, hoppas någon annan har svar :)

Euphorbia
0

Jag blev överlycklig igår när jag hittade Lättströ igen på min lokala Granngården-butik.
Det är överlägset det bästa ströt jag någonsin haft till något djur!  Det är Dyyyrt, men drygt som sjutton, suger åt sig mer fukt, luktar mindre och skräpar MYCKET mindre än spån. rekommenderas varmt av hela mitt hjärta!
Eftersom det är så drygt och har så bra uppsugningsförmåga så behöver man inte städa alls lika ofta=mindre jobb och mindre sopor.

Buffen
0

Här finns en tråd, jag har testat det.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

petitchoux
0

Jag har testat lättströ från Granngården, och jag tycker att det är bra då det suger upp bättre än spån och det är drygt. Jag trodde först att balen jag köpte inte skulle räcka så länge för den såg så liten ut. Men den räckte åtminstonde i två månader. Däremot så tycker jag att när man precis har öppnat balen och lagt ut i buren så luktar det starkt, men det försvinner efter ett tag. Men spån luktar helt klart bättre! Det blir inte så skräpigt av lättströ, som av spån.

Så jag tycker du ska testa iaf vad du tycker om det. Det borde finnas på en Granngården-butik någonstans i Sthlms-området :)