Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 655 ggr
ElmerKrudd
2013-04-04 23:19
1

Introduktion

Det är dags att börja introducera Lasse och tjejerna. Har ni några tips? :)

Tänkte börja med att de får träffas på golvet och senare flytta ihop. Alltså inte allt på en gång ^^

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

BellaDonna2
2013-04-05 09:22
0

Det låter som en bra idè tkr jag, så skulle jag me gjort :)

Ellensmarsvin
2013-04-05 09:25
0

Låt dem träffas på öppna ytor, med gömslen ifall de blir rädda.

ElmerKrudd
2013-04-05 12:19
1

Ja vi lät dem träffas på golvet en sväng igår. Såklart dansade Lasse lite för tjejerna men han lärde sig snabbt att man inte kör med Lisen ;P (cuy). Sen var det faktiskt förvånansvärt lugnt :) lite tandhack men det gick över fort. Så jag tror verkligen att det kommer gå lätt att sätta ihop dem allihopa sen :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Lilje
2013-04-05 13:08
1

Jag skulle släppa ihop alla på golvet och låta dem gå där några timmar innan jag släppte ner dem i buren. Har alltid gjort så med marsvinen, ser inga fördelar med att "dra ut på det" extra länge 😛 Det kommer alltid bli lite gnabb i vilket fall som helst, dessutom är det ju en kastrat som det handlar om nu och då brukar det inte bringa speciellt mycket problem.

bohan85
2013-04-05 13:33
1

När jag satte ihop min kastrat med mina tre honor fick han först umgås med den dominanta honan i ca 1 dygn innan jag släppte ner alla i en stor golvhage. Efter två dygn flyttade de ihop i buren. Allt gick bra!

ElmerKrudd
2013-04-05 14:27
1

Han har varit och hälsat på tjejerna idag igen i deras bur. Hans dansade dsåklart lite som vanligt ^^, Men sen åt de ihop och det gick faktiskt riktigt bra så vi ska sätta ihop dem imorgon när vi är hemma hela dagen :) 

Vi ska då försöka sätta ihop tjejernas och Lasses bur så att de får lite mer utrymme i väntan på den hembyggda buren. Så kul att det faktiskt går så bra som det gjort ^^