Introduktion
Det är dags att börja introducera Lasse och tjejerna. Har ni några tips? :)
Tänkte börja med att de får träffas på golvet och senare flytta ihop. Alltså inte allt på en gång ^^
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Det låter som en bra idè tkr jag, så skulle jag me gjort :)
Låt dem träffas på öppna ytor, med gömslen ifall de blir rädda.
Ja vi lät dem träffas på golvet en sväng igår. Såklart dansade Lasse lite för tjejerna men han lärde sig snabbt att man inte kör med Lisen ;P (cuy). Sen var det faktiskt förvånansvärt lugnt :) lite tandhack men det gick över fort. Så jag tror verkligen att det kommer gå lätt att sätta ihop dem allihopa sen :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag skulle släppa ihop alla på golvet och låta dem gå där några timmar innan jag släppte ner dem i buren. Har alltid gjort så med marsvinen, ser inga fördelar med att "dra ut på det" extra länge 😛 Det kommer alltid bli lite gnabb i vilket fall som helst, dessutom är det ju en kastrat som det handlar om nu och då brukar det inte bringa speciellt mycket problem.
När jag satte ihop min kastrat med mina tre honor fick han först umgås med den dominanta honan i ca 1 dygn innan jag släppte ner alla i en stor golvhage. Efter två dygn flyttade de ihop i buren. Allt gick bra!
Han har varit och hälsat på tjejerna idag igen i deras bur. Hans dansade dsåklart lite som vanligt ^^, Men sen åt de ihop och det gick faktiskt riktigt bra så vi ska sätta ihop dem imorgon när vi är hemma hela dagen :)
Vi ska då försöka sätta ihop tjejernas och Lasses bur så att de får lite mer utrymme i väntan på den hembyggda buren. Så kul att det faktiskt går så bra som det gjort ^^