Varulvsleken 2.8.2
Lektråd 1 (Omgång 2.8.1) började bli väldigt lång så jag startar upp en fortsättning här. Lektråd 1 hittas här.
Sista inlägget i tråd 1 är dagens uppdatering; klistrar in det i #1 i den här tråden också.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Ledsen för den sena uppdateringen, jag råkade somna på soffan…
Dagen var lång, byns invånare visste att det var av största vikt att de nu lyckades avslöja en av ulvarna. Det var en hätsk stämning i byn och alla pekade finger på alla, eller de sju som bodde i byn pekade finger och slängde anklagelser mot fem av sina grannar. Tre av dem, Picasso, Eulwen och Buckykatt, gick ihop och anklagade den gamle träsnidaren att vara varulv. Allt hade trots allt börjat när han kom tillbaka till byn efter att ha varit ute och rest för att studera träsnideri på andra platser i världen. Var det då inte troligt att tro att den gamle mannen, vid sitt besök i någon by, blivit biten av en ulvdemon och smittad med ondska?
Eftersom de andra fyra inte kunde enas utan anklagade olika personer, Mirinda pekade ut Buckykatt, Nadilda känner sig säker på Lurvas11, Lurvas11 vill gärna se Gogrisen lynchad och Gogrisen i sin tur ger sig på Eulwen, var det denna dag ingen tvekan om vem som stod på tur att dö. Alla insåg att det var Mirinda som inte skulle få uppleva en natt till, vilket majoriteten av byns goda invånare var väldigt glada över. Frågan gnagde ändå - är det rätt beslut att ta Mirinda? De tre verkar väldigt säkra på sin sak. Mirinda sa aldrig rent ut att hon var en ulv när lynchmobben kom till henne och anklagade henne för att vara en ondskans budbärare, en varulv. Hon förnekade det dock inte heller och inte heller bad hon för sitt liv.
Lynchmobben laddade sina gevär med silverkulor, höjde bössan och fyrade av.
Ner på marken föll Mirinda och framför byinvånarnas ögon förvandlades hon till en död varulv.
Byns invånare jublade - äntligen hade de fått tag på en varulv, äntligen hade en del av ondskan som sprider skräck i byn förintats! Två av invånarna i byn såg dock lite rädda ut…
DET ÄR NATT
Vi väntar på att (via PM till lekledaren)
- Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
- Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
- Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.
- Magikern ska välja vem denne vill veta något om
Dessutom ska
- Spionen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.
- Varulvsdemonen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.
DEADLINE LÖRDAGEN DEN 6 APRIL KLOCKAN 21:00
DELTAGARE I OMGÅNG 2.8
1. Mirinda (Lynchoffer3, Varulv)
2. Toffsen (Varulvsoffer1, Medium)
(från början MelvinMimmiLufsen, men byttes av Toffsen)
3. MelvinMimmiLufsen (Varulvsoffer3, Ängel)
(bytte av Toffsen som önskade lämna leken)
4. Zabbio (Lynchoffer 2, Bybo)
5. nadilda
6. Lurvas11
7. Gogrisen
8. BlueBäst (Lynchoffer1, Spion)
9. Picasso
10. Ara11 (Varulvsoffer2, Bybo)
11. Eulwen
12. Buckykatt
(övertar rollen från den hemlige deltagaren)
ROLLER I OMGÅNG 2.8
1 ängel (god roll)
1 siare (god roll)
1 medium (god roll)
1 magiker (god roll)
1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)
1 varulvsdemon (ond roll)
2 varulvar (ond roll)
4 bybor (god roll)
Gemensamt för samtliga roller är att alla ska delta i diskussionerna i lektråden och i röstningen inför lynchningen.
**SMF 237 Sweet Dream's
(Lämnar ett avtryck för att kunna följa den.)
**MVH Cerrolyn
Äntligen fick vi en varulv 😃
Yes! Annars hade det nog blivit svårt för oss att klara oss!😃
// Nadja
Där satt den….
Hoppas ditt riktiga jag får frid nu Mirinda, du var en värdig motståndare.
#5 Ja!😃 Äntligen tog vi en varulv. Fast jag släpper inte misstanken om dig Eulwen.
Animals are all you need.
Ha ha…. hurra!
Så fort jag såg Mirindas röst på mig, förstod jag att jag hade rätt!
Nu är det bara en ulv och en varulvsdemon kvar. Vi kan fortfarande klara oss! 😃
Äntligen!
Hälsningar Lurvas11
Just det Lurvas, men jag tycker fortfarande att du och Gogrisen är misstänkta. Så, blir jag uppäten inatt, då vet ni andra.
MIsstänk mig du gogrisen, så misstänker jag dig. Det är ju trots allt inte jag som röstat på oskyldiga hittills och skyddat en ulv…
Nåja det återstår och se vilka som överlever natten 🙂
Vi ses i gryningen, om vi överlever…
Ja det gör vi 🙂
Natti natt.

Byinvånarna var riktigt glada efter att de under dagens lynchning lyckats döda en första varulv. En sådan händelse kände de att de var tvungna att fira.
De begav sig ner till marknaden, det var inte riktigt som vanligt men det kändes ändå bra att kunna få sina tankar på någonting annat, om än bara för en kort stund.
Mörkret föll snabbt och invånarna skyndade sig hemåt, rädda för att ulvarna som finns kvar är arga efter att ha förlorat en av sina flockmedlemmar.
De i byn som var rädda för ulvarnas ilska var det inte i onödan, ulvarna var arga och de tänkte hämnas Mirindas död.
Mörkret hade nu tagit över byn och alla befann sig säkert hemma i sina små hus, alla utom två av invånarna i byn - de smög istället omkring och tänkte ut en plan, en plan för att hämnas sin kamrat.
De visste vem det var som skulle dö först, den de klandrade mest för Mirindas död.
De smög sakta bort mot hennes lilla hus, tyst fick de upp dörren och tog sig in. Hon satt vid ett litet bord och i en kristallkula såg hon sin granne byta skepnad och bli till en varulv och inte vilken varulv som helst - utan en varulvsdemon.
Hon hörde dem, vände sig sakta om och mötte dem öga mot öga.
Hon stod där, rak i ryggen. Vägrade att backa, försöka fly. Inte heller tänkte hon ge dem tillfredsställelse genom att böna och be för sitt liv. Hon visste att hennes liv var över, hon bara hoppades att invånarna som finns kvar i byn ska lyckas överleva, lyckas utrota ondskan ur byn. Hon hoppades också på att hennes död skulle bli så snabb och smärtfri som möjligt, att…
Medan dessa tankar passerade för henne förvandlades hennes två grannar till ludna bestar och med ett ylande kastade de sig över henne.
Ulvarna slet besinningslöst henne i stycken, deras ilska syntes tydligt i det raseri som de använde.
På morgonen förstod invånarna i byn att något hade hänt, de visste att någon skulle vara död. Frågan var bara vem av deras goda grannar som inte längre fanns kvar bland dem.
De samlades i bystugan och såg snart att det var Eulwen som fattades dem. Tillsammans gick de bort till hennes stuga och hittade henne, eller snarare det som fanns kvar av henne, på golvet vid det lilla bordet. Hennes kristallkula låg vid hennes sida och invånarna insåg att Eulwen var byns siare.
DET ÄR DAG
Vi väntar på att
- Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE SÖNDAGEN DEN 8 APRIL KLOCKAN 21:00
Observera att deadline är imorgon; det är så få deltagare kvar nu så…!
DELTAGARE I OMGÅNG 2.8
1. Mirinda (Lynchoffer3, Varulv)
2. Toffsen (Varulvsoffer1, Medium)
3. MelvinMimmiLufsen (Varulvsoffer3, Ängel)
4. Zabbio (Lynchoffer 2, Bybo)
5. nadilda
6. Lurvas11
7. Gogrisen
8. BlueBäst (Lynchoffer1, Spion)
9. Picasso
10. Ara11 (Varulvsoffer2, Bybo)
11. Eulwen (Varulvsoffer4, Siare)
12. Buckykatt
ROLLER I OMGÅNG 2.8
1 ängel (god roll)
1 siare (god roll)
1 medium (god roll)
1 magiker (god roll)
2 varulvar (ond roll)
4 bybor (god roll)
Gemensamt för samtliga roller är att alla ska delta i diskussionerna i lektråden och i röstningen inför lynchningen.
**SMF 237 Sweet Dream's
NEJ inte vår siare 😭
R.I.P Eulwen….
Jag vill förstås också se hur det går. Vila i frid🌺, min överman; siaren Eulwen.🏆
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Nej! Först mediumet sen dog spionen och sen ängeln och nu siaren.😭
(vill läsa. Fast.. är det inte fler ulvar än bybor nu? Varulvsdemonen får väl förvandla någon?)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
**MVH Cerrolyn
Picasso. Du är för snäll. Du är nog en ulv.
Skulle inte tro att jag är det….men jag börjar mer och mer bli övertygad om att du är det Gogrisen ;)
Ja Gogrisen, du och Lurvas försökte tydligen distrahera oss som röstade på Mirinda. Min röst blir därför på dig Gogrisen.
Min röst får Gogrisen

Ungefär 40 minuter till deadline! Tre av fem röster är lagda…
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag lägger min röst på Gogrisen
// Nadja
Jag lägger också min röst på gogrisen. Han har varit allmänt kaxig hela tiden och jag missänker allt han säger. Jag håller med er andra också om det ni skrivit.
Hälsningar Lurvas11

Efter att ha förlorat sin siare tvekade inte byns invånare längre på vem som var ond - alla gav sig på Gogrisen. Problemet var bara det att alla gav sig på honom - till och med hans egen vän. För andra dagen i rad förlorade ulvflocken en medlem; igår var det Mirinda och idag var det Gogrisen. Vem är den tredje, det återstår att se…
Alla gav sig på Gogrisen, men inte innan han slängde ur sig en anklagelse, riktad mot Picasso. Han hann även med att beklaga mediumets, spionens, ängelns och siarens dödsfall.
Byns invånare, både goda och den onda gav sig på Gogrisen, när hans döda kropp träffade marken och förvandlades framför ögonen på dem så blev hela byn alldeles mörk trots att det var mitt på dagen. Det började blåsa fruktansvärt och åskan mullrade.
Den döda varulven reste sig upp och gav ifrån sig ett fruktansvärt vrål; alla fyra höjde sina vapen och avfyrade dem igen. Just som den döda kroppen återigen träffade marken reste sig en mörk rökliknande skepnad sig från kroppen. Den reste sig över invånarna i byn, den reste sig över träd och hus. Den reste sig upp till ovädersmolnen, cirklade runt byn fortare och fortare. Rätt vad det var så störtdök den rätt ner bland byns invånare och exploderade. Alla invånare föll till marken av den enorma kraft som den exploderande skepnaden orsakade.
Det gick upp för dem alla - de hade dödat Varulvsdemonen!
De reste sig alla fyra, två av dem var chockade över det som just inträffade, den tredje kände sig märkligt lugn trots att hen kände att någonting omedelbart tog över dennes kropp. En kraft större och starkare än någonting som personen ifråga någonsin känt förut.
Lurvas11 log när denna förvandling ägde rum. Nu var det slut på maskeraden, slut på att låtsas vara någon man inte är. Tankarna vandrade tillbaka, tillbaka till ulvkompisarna Mirinda och Gogrisen som fått offra sina liv för att få kontroll över denna lilla by. Lurvas11 tröstade sig med att flockkompisarna åtminstone inte hade dött förgäves, med förvandlingen så skulle de snabbt ta kontroll över byn.
Byns invånare skrattade nervöst, glada för att de lyckats dräpa ytterligare en ulv, nervösa för vad det skulle innebära för dem.
Lurvas11 och den nyfunna ulvvännens skratt övergick snart i ett ordentligt ylande, när de förvandlades till ulvar framför ögonen på sina grannar sträckte sig byborna snabbt efter de vapen de hade använt när de dräpte Gogrisen. De hann dock inte med att få tag på bössorna, ladda dem, sikta och avfyra innan ulvarna slängt sig över dem och dödat dem.
Varulvarna festade på sina byte hela natten, hela nästkommande dag och även nästa natt. När de ätit sig mätta och firat sin seger ordentligt insåg de att de snart skulle bli hungriga igen, men i den här byn hade de inget mer att hämta.
De förvandlades tillbaka till människor och sida vid sida började de sin vandring till en annan by där de tänkte prova sin lycka längre fram.
GRATTIS VARULVAR - NI VANN OMGÅNG 2.8!
DELTAGARE I OMGÅNG 2.8
1. Mirinda - Varulv
2. Toffsen - Medium
3. MelvinMimmiLufsen - Ängel
4. Zabbio - Bybo
5. nadilda - Bybo
6. Lurvas11 - Varulv
7. Gogrisen - Varulvsdemon
8. BlueBäst - Spion
9. Picasso - Magiker
10. Ara11 - Bybo
11. Eulwen - Siare
12. Buckykatt - Bybo
ROLLER I OMGÅNG 2.8
1 ängel (god roll)
1 siare (god roll)
1 medium (god roll)
1 magiker (god roll)
2 varulvar (ond roll)
4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's
Grattis ulvar! 🌺
Hoppas jag smakade 😉
Tackar!😈
🥵Trodde det var kört. Men mina medulvar visste vad de gjorde.
Vi hade ett huvudbry med hur vi skulle få demonen lynchad. Gogrisen gick på byns snälla Magiker och det gillade ni inte. Så hans och Lurvas plan gick i lås.
Bra där Nadilda!🌺Bara du genomskådade Lurvas så pass att du röstade på henne.
Tack alla för en ovanligt tuff, men väldigt lärorik omgång. Det kändes ovant att vara en "ulvig" ulv.
En ulv i fårakläder kunde bli en riktig rag(g)ata. Den som inte drogs med i de tuffa tongångarna var Picasso. Du är den raraste bybon, man vill ju bara inte äta upp dig.👍Du är så snäll att du inte ens lyckas bli lynchad när du är varulvsdemon.🌺 Bara tänk om…du hade varit varulv. Då tror jag att vi blivit lurade allihop.🙂
Och vi får väl hoppas att MelvinMimmiLufsen, som vi satte tänderna i två gånger, inte kroknat alldeles. Du var en delikatess.😉Kändes som jag riktigt lurade skjortan av dig.😊 Du kan ge igen hur lätt som helst. För du lär inte lita på vad min roll försöker påstå om du vill leka med mig igen. Du är en skicklig bybo och förbaskat svårfångad ulv (när du är en)🌺🤗
Till Buckykatt, som fick klara av att etablera dig i byn när vi andra redan tagit våra positioner, och klarade dig så bra🤗 🌺
Till Zabbio en stor varm kram.😎🌺 🤗
BlueBäst och Ara11 - fega ulvarna tog er, som det var lättast att ge sig på. Tack för att ni underlättade för oss!🌺🎈
Och Toffsen; tänkte äta dig först,för att du är så skicklig, men fick inte för Gogrisen. Sen fick vi äta änglakött ändå.🌺
Sist och allra mest till dig Eulwen, byns hårt slitande och väldigt modiga siare.
🥳 Du är en✨
Inte kunde vi ta dig, Eulwen, fast vi förstod rätt fort vilken roll du hade. Om du hade fått de andra med dig, så hade ni kunnat lyncha ut oss på nolltid. Det var så kul att leka med elden.😉 Du hade kunnat gå rakt på oss. Men du var försiktig med att säkert avslöja vem du var. Vi förstod ändå rätt snart. Du pekade ut oss väldigt tidigt, vilket naturligtvis inte var någon slump att du kunde göra.
Gogrisen råkade ställa fel fråga första natten. Vem siade du den första natten Eulwen? Får man gissa på Zabbio eller mig?
Tack alla att ni stod ut med Babbel-Mirinda! Träsnidarn blev helt klart en svår prövning, bara grinigare och grinigare. Nu är han äntligen🤐
🥳 Nu blir det party i den omdesignade ulvlyan.🎂 Vi har blivit vegetarianer alla tre och funderar på att starta marsvinsuppfödning, så fort vi kan skörda våra första grönsaker.😉😃
🏆TACK FÖR ROLIGT OCH VINNANDE SAMARBETE MINA KLOKA OCH ENGAGERADE VARULVSVÄNNER!❤️
Grattis
**MVH Cerrolyn
Jag siade i ordning: Mirinda, Lurvas11, Picasso och Gogrisen men hann dö innan jag fick svar om gogrisen.
#33 Tack!
#34 Det ante mig. Du var säker på din sak. Zabbio spelade indirekt ulvarna i händerna genom att skymma sikten för byborna ihop med yours truly. Brukar vara betydligt mer diskret med vad jag tycker och tänker i början av en spelomgång.
Det är skönt att ha en roll att vistas i. Men man själv skiner alltid igenom. Har en enorm respekt för Toffsen, som genomskådar babbelridåer, kanske just för att hon skippar att ta in det och grubbla allt för mycket på orden. Hade jag inte låtit mina medulvar (båda i samma ålder) välja var sitt offer för de första nätternas mat, så hade byn förlorat sin ängel första natten. Ville som sagt (fast det kändes lite kymigt) hugga Toffsen först. En av de andra valde MelvinMimmiLufsen.
Det finns mycket att lära genom att studera hur olika spelare gör. De riktigt skickliga kan byta taktik och är svåra att komma underfund med. Timing är också en skön konst, samt en och annan fint.
Det som är så kul är att nya spelare kommer in och försätter en som tror att den vet hur man ska tänka smart i ett helt nytt läge. Milky88 kom att bli en favorit. Han är en ovanligt skärpt "virrpanna". Snacka om fräckt spel; ropa ut att man är siare och komma undan med det.😃
Kanske var det för att jag var lekledare som jag lärde mig lite mer. Man är helt opartisk och sitter på första parkett och har så kul. Då ser man tydligt om det finns något uttänkt i hur en deltagare agerar.
Nu ska det bli spännade att se hur det här nya upplägget funkar.
äsch då! Nu var jag allt lite i fel tråd och babblade om leken. Hoppas ni har överseende med det. Väl mött i nästa omgång!😎