Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 968 ggr
matildalangreiter
2013-04-13 15:34
0

Blodfläck

Hjälp! Kanske inte rätt sida att fråga om kanin problem men men Hittade en ganska stor blodfläck på golvet, det är ingen som vet vart den kommer ifrån, kaninen går lös i källaren där blodet är!:( Jag har "hängt" med honom nästan hela morgonen och han beter sig precis som vanligt och äter som vanligt men är iaf rädd att det är han, finns ingen annan som kan ha gjort den, vad kan det va? Kan det va nån biverkning av medlet mot kvalster som han fått? Tänker ringa veterinären så fort dom har öppet (måndag i guess) men så länge nån som vet vad det kan va? Borde jag ringa upp nån akut veterinär?

ElmerKrudd
2013-04-13 15:45
0

Ring en jourveterinär?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

matildalangreiter
2013-04-13 17:03
1

Ja, ska leta upp nåt sånt:)

Fridaaaa
2013-04-13 18:08
0

Kanin.ifoks, dvärgkanin.ifokus finns bland annat 🙂

Men jag hade ringt en jourveterinär 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[FarbrorNöjd]
2013-04-13 19:08
0

Har du kollat så alla klor är hela? Kolla igenom hela kaninen och se om du kan hitta vart det kommer ifrån för kommer det från kaninen så borde du kunna se det i pälsen.. Eftersom kaninen äter som den ska och verkar pigg så hade jag inte oroat mig så mycket men om du är orolig så kan du ju ringa jourvetrinär för att vara på den säkra sidan! :)

Fridaaaa
2013-04-13 19:09
0

Kaniner kan dölja bra, precis som marsvin, om de mår dåligt eller inte. En kanin kan verka pigg och äta fastän den ej mår helt bra.

[FarbrorNöjd]
2013-04-13 19:11
0

#5 Jo, det vet jag men jag hade nog inte oroat spec mycket ändå innan man vet att det är kaninen som blodet kommer ifrån..

matildalangreiter
2013-04-13 19:24
0

Funderar på att bara kolla så han fortsätter att må bra och ringa veterinären som jag gillar på måndag, men märker jag nåt mer ringer jag nån tjorveterinär:) Alltså kollade ju så att det inte va blod i pälsen och så men såg inte nåt sånt och om det vart från klorna hade det vart lite blod överallt det ser ut som en kissfläck både i form och mängd men av bara blod, jätte konstigt läste att det kan färgas av vad dom äter men om han inte är sjuk så kissar han alltid i buren och finns inte mycket han kan ha ätit i källaren som han inte brukar få, ne vet ju faktiskt inte om det är kaninen, men lixom vad kan det annars va? Mest han och jag som strävar omkring där och ingen annan ifamiljen vet vart det kommer ifrån, mysterium!

Fridaaaa
2013-04-13 19:26
0

säker på att det var blod så att det inte färgats av mycket morot?

matildalangreiter
2013-04-13 19:55
0

Han är inte så förtjust i morot så marsvinen brukar äta upp all morot dom får och inte gett dom morot på ett par dar om inte mer, jag kan ju inte säga att jag är 100%säker på att det är blod men såg ut som blod, men tack för förslaget:)