Köpa marsvin
Som sagt så ska jag köpa marsvin i augusti och letar främst abessinier och merino! Nu har jag hittat en söt liten PET hona (abessinier och texel) som jag funderar om jag ska be uppfödaren ha kvar till augusti eller köpa 2 hanar (ungar) då som tänkt.. Hon är så söt men det är så svårt att avgöra.. Allt försvann förra gången jag skrev så jag är inte säker på om jag fick med allt, ledsen för rörig text hoppas att ni förstår ! Här är hon! :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Juste! Hon kommer att vara 6 mån om jag köper henne! Och jag skulle i så fall hämta henne i augusti! :)
Gud vilken sötnos 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 haha ja det tycker jag med! :)
Så vad tycker ni? Borde jag köpa henne.. D: beslutsångest!!
Hon är jätte söt! Den enda som kan bestämma om du ska köpa henne eller inte är du!
#4 Du får känna efter själv, vad som känns rätt/bra eller inte 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja tyvärr haha.. Tror jag köper henne men jag vet inte.. D: :)
Hon var jätte söt!🙂
Jag har mejlat uppfödaren nu! Hon menar att jag kan hämta henne nu med en tillfällig kompis och sen lämna henne till uppfödaren och sen hämta henne i augusti? Men det kan bli lite krångligt.. :/ hoppas att hon kan ha kvar henne till augusti.. D:
#9 tror nog inte någon är beredd att hålla ett djur så långt utan att sälja det, så det är väl bättre att hämta med tillfällig kompis som du kan lämna tillbaka till uppfödaren…
#10 nu förstår jag inte riktigt vad du menar, bara delar av det! Hon sa i alla fall att hon kunde ha henne hela sommaren men att hon har dåligt med plats just nu.. :)
#10 jag menar att det är bättre att du tar hem marsvinet också, det tar tid att få marsvinet trygg i miljön , du hinner lära känna det och att du får tillfälle att låna en kompis låter perfekt. Sen när du får ditt nya marsvin kan det bli tryggare fortare om ditt tidigare redan är tamt. Obs får du ett lånemarsvin, se till att det är lugnt och tryggt samt lätt att plocka upp, kommer fram till buren, så har du mycket vunnet när du tar hem din nya kompis.
söt liten tjej