Utställning, träning.
Hej! =)
Jag ska ställa ut i västras i Augusti. Men jag känner själv att Niclas kanske inte är i bästa form för det just nu, men jag hade tänkt att börja träna honom så smått.
Han är van vid utställningar osv. Men först och främst så vill jag få ordning på hans snea klor. När han kom till oss var dom krokiga och jag jag klipper dom ofta och lite. Men de vill minsann inte bli raka! Hur ska jag få dom att växa rakt?
Sedan så är han inte i den bästa kondisen heller utan nästan lite tjock. Han får broccoli, vitkål, pellets och hö varje kväll. Ska jag ta bort pelletsen eller skall han motionera oftare på golvet? Isåfall hur ofta?
Hans burkompis (sonen Aslan) är 5v på tisdag och han måste ha sin pellets.
Så hur ska jag få Niclas i form till utställningen i Augusti?
Jag vet att det är långt kvar men jag vill inte stressa mig fram i slutet utan ta hans ''utveckling'' i god tid.
du får nog välja ett av alternativen för jag tror inte båda funkar.
snea klor går nog inte att rätta till när de en gång är böjda, är svårt även för dem som klipper kort hela tiden, de har tydligen en tendens att böja sig.
pelletsen gör nog sitt till hans mage. för att få bort mer än vad han får i sig skulle behöva väldigt mycket golvspring, och att få en lite överviktig gris att röra mycket på sig har jag erfarnat ganska svårt, de gillar att sitta still mer 😉 jag hade plockat bort pelletsen. och plockat ut aslan för att låta honom äta pellets en eller två gånger per dag.
Okej, synd med klorna.. :/ Tack så mycket :)