Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 716 ggr
pewwelin
2013-04-19 12:58
0

ny bur

Jag funderar på att beställa en ny bur till mina flickor, från zooplus.se

Vad tror ni om denna? Är det någon som har en sådan? 😃

Mina flickor är strax över 2 år och har alltid haft en enplansbur, har ni någon erfarenhet om det kommer vara svårt för de att lära sig gå uppför stegarna?

Bilden är borttagen av moderator då den publicerades på sajten utan tillstånd, vilket bryter mot sajtens och nätverkets regler.

Fridaaaa
2013-04-19 14:29
1

Man får ej lägga upp bilder man ej har tillstånd att lägga upp, så att du är medveten om det 🙂

Ser trevlig ut till marsvin, vad är det för mått? alltså varje plan? 🙂
Många marsvin trivs bäst på stor yta än våningsplan, inte alla men de flesta tror jag.

De borde lära sig relativt snabbt att gå upp och ner för rampen. Jag hade en utehage med ramp upp till en bur så att säga när jag bodde hemma och de två marsvinen jag hade då lärde sig det snabbt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmaaslund
2013-04-19 14:32
1

Supersnygg! Dock tror jag tyvärr att vi människor uppskattar den mer än vad marsvin gör. Nu är jag inte "marsvins-viskaren" men med allt poppande och skuttande skulle jag satsat på en enplansbur i rejäl size om du ändå funderar på nytt! 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

pewwelin
2013-04-19 20:32
0

Ojda, dålig av mig att inte tänka på bilden.. Buren är 107cm på varje våning.. Men då kanske jag tar en större enplans istället.. Tack för svaren