Stackars Yokan
Tycker så otroligt synd om min Yokanplutt och har så dåligt samvete för det är mitt fel att han mår dåligt :-(
Jag satte ner både Yohnny och Yokan till tjejerna i fredags eller lördags. Har byggt en stor ny bur på 9kvm och tänkte att jag provar att ha båda hanarna ihop. I början gick det bra, eftersom bägge var skiträdda för tjejerna så sökte de tröst hos varandra (mina, i vanliga fall, så kaxiga pojkar XD) men efter någon dag så började Yohnny bossa runt lite på Yokan. Yokan fattade inte alls varför brorsan inte ville ha honom på sig men accepterade det och lät Yohnny vara ifred. Han gjorde verkligen ingenting för att kaxa sig men igår morse hade Yohnny ändå bitit honom. Inte något allvarligt, bara ett hack i rumpan, men jag särade dem direkt.
Satte Yokan i en av väggburarna så länge för jag skulle iväg och hann inte dela av stora buren. När jag kom tillbaka så hade Yokan hoppat ut och fallit 1,5m rakt ner i betonggolvet :'( Min stackars älskling :'( Han har slagit ut sina framtänder och bitit sig i läpparna, i övrigt är han helt oskadad, kan verkligen inte fatta att han inte gjorde sig mer illa!
Fattar inte hur jag kunde vara så KORKAD att jag satte Yokan i en hög bur! Jag vet ju så väl att han hoppar men jag tänkte inte på det eftersom sargen på buren är så hög och pga min dumhet har Yokan skadat sig :-(
Har gett honom metacam och efter det började han äta igen. Ska sätta honom med de snälla gammeltanterna när han har hämtat sig.
Min stackars lille kille :'(
Ajajaj, stackars Yokan :( Men alla gör vi misstag <3
Ajajaj ojoj hur de kan bli! Tänk om man kunde se in i framtiden…. Men de kan man inte. God bättring Yokan!
Nej, det är sådant som händer ibland. Vi har nog de flesta av oss varit med om grisar som hoppat. Även de med dörrar på burarna. Tack och lov är marsvin rätt tåliga för höga fall, det brukar vara tänderna och läpparna som tar de värsta smällarna, och det är ju ingenting som inte kan bli bra igen.
Hoppas det går fort att läka för lille Yokan. Extra smask i finfördelade bitar kanske skyndar på tillfrisknandet lite. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Se in i framtiden hade varit kanon! Eller iallafall en liten varningslampa som börjar blinka i huvudet!
Som tur väl är så har det börjat bli grönt ute så gräs som extra godis var väldigt uppskattat hälsar Yokan. Har även petat i honom lite CC för säkerhets skull
Det finns ju få saker som skär i hjärtat så som skadade marsvin. Mr. Sniffles fick ett skrubbsår på läppen och en bruten tå när han hoppade. Usch, samvetskval, man är världens sämsta matte!!! Som tur är går det över, och jag tror nästan att jag led mer än vad Sniffles gjorde :/ Yokan kommer nog klara sig utmärkt :D