jättesöt
haha kolla det här jättesöta marsvinet! en dröm att ha ett marsvin som henne :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
herregud så söt! skulle gärna tagit hem henne… står i kommentarerna på andra videos att hon bor ensam 😕
Jag vet!! Men ja.. Det är synd.. :(
Söt!
Man får väl tänka på att den ej är svensk, vet inte hur lagar och regler ser ut i andra länder? :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Fast jag tycker mig nog se ett andra marsvin där undertill 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#4 Ja något rör sig lite längre ner, men svårt att säga vad det är, och om det är inne i buren eller inte tycker jag 😛
jätte söt
Vid 2:40 syns burkompisen kika nyfiket fram i nedre högra hörnet.
Sen är lagen om att marsvin ska ha artfränder i buren svensk, det gäller i sverige. I övriga världen gäller inte svensk djurskyddslag. Jag är osäker på om det finns fler länder vars lagar värdesätter marsvin (och andra gnagare) så som sverige gör. I de flesta länder finns ingen lag om burkamrater, och ej heller någon lag om minimumyta i burarna.
Runt om i världen, och speciellt synligt på youtube, finns mängder med videos på ensamma marsvin. Det betyder inte att deras ägare gör fel, deras land har inte tagit tiden och arbetet att se fram lagar som passar djuren.
Det betyder ej heller att varenda ensammarsvin där ute är utsatta för vanvård och lider och är i desperat behov av att räddas från sin tillvaro. De flesta ensammarsvin mår faktiskt bra. De mår inte bäst, men de lider inte.
I sverige måste 2 marsvin bo tillsammans på minst 0,3 kvadratmeter.
I USA är det fullt tillåtet att ha ett marsvin ensamt hela sitt liv.
I Peru är det tillåtet att hålla ett vimmel av oräkneliga marsvin i en kartong.
Det finns alltid någon som har det värre, och det gäller även marsvinen. Även om just det marsvinet som syntes i videon nu skulle vara ensam skulle jag inte säga att hon ser ut att vara i behov av någon räddning, hon ser ut att må riktigt riktigt bra. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
När syns det andra marsvinet? :D
#8 Vid 2:40 som _Charlie skrev ovanför 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#9 Den är ju inte längre än 2:19?…
Testa 0:40 då. ;)
#10 #9 hon menade 0:40 ;)
#11 #12 Haha aa men då är jag med!😉
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#14 haha aa, hon startade den själv! :)
#7 Aa såg inte kompisen! Läste bara kommentarerna. :)
är det bara fr mig youtube inte funkar?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#17 Skämtar du??? JAG har suttit i ett PAR TIMMAR och installerat om flash, java, startat om datorn säkert 7 gånger och förbannat mig över att något hänt med min dator så youtube inte funkar, så var det inte min dator!? 😮
#18 haha det är inte bara mig som det inte funkar för, mina kompisar kan inte heller se någonting på youtube ;) haha! Visst lär man sig att älska internet?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Kan inte kolla på denna marsvinsvideo, men de andra videosarna går! :s
Nej jag skojja bara… de funkar inte. haha
Jag kan inte heller se på youtube! Åhh… fast har kunnat ladda upp många videos idag och igår :) Men kan inte se ett enda klipp..
Gud vilken lättnad att det inte är min dator det är fel på… Puh!! Hoppas det kommer igång snart!
#23 Jag trodde också det var min dator det var fel på, och hoppades bara att det skulle fixa sig.. Jaja, hoppas det funkar imorgon igen! Hihi
Fungerade för mig igår i samma veva som ni ej kunde se? Alltså på youtube. Vissa videos krånglade, andra inte. Konstigt. Fungerar här nu 🙂
En del videos fungerade för mig igår. :)