Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 606 ggr
maijasjodin
2013-04-28 19:09
0

Toalett

Hur tränar man marsvinen att gå på "toa" ? :)

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

[djuren7]
2013-04-28 20:11
0

Har tyvärr inte tränat min Nashville att gå på toa. Han går i bland

marsisen
2013-04-28 20:41
0

lägg lite bajs i toaletten så vet den att man kan bajsa där ;)

Hoppas det funkar!

animal power <3

EvaLuna
2013-04-28 20:46
0

Sätt ner dem direkt i toan om & när de kissar

gotteko
2013-04-29 01:10
0

Smartast är nog att ha en toalåda för kattungar och fylla botten med spån och lägga på en rejäl hög med hö där. Eftersom dom äter så mycket hö så blir det automatiskt så att dom kissar och bajsar där. Det förutsätter iofs att man bara har hö just där och inte någon annanstans i buren. I början kan du testa att lägga några bajskluttar i lådan så att dom fattar att det är där dom ska bajsa. Om du har en bur av mindre modell så går det ju att använda en hörntoalett också och lägga i hö oftare bara. :)

Jag är helt ny på marsvin, men har testat att ha det så här och det funkar jättebra! :)

Mirinda
2013-04-29 01:45
1

Ja du - här funkar det rätt bra när de har golvtid. Har ställt ut ett par brickor med kutterspån som står skyddat (tak över).

I buren är det en annan femma. Den ene är rätt så "pottränad", av eget val; han håller sig till vissa ställen i buren. Och i famnen säger han till när han behöver kissa.

Den andre…. Låt oss säga att matskålar är pottor i hans värld;"ut med maten och i med rumpan!" tycks han säga. Han skvätter för övrigt lite varstans i buren. "Och varna i famnen? Varför då? Mina människor får väl skylla sig själva."😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare