mycket vatten?
De kanske var lite extra törstiga ^^
Men det kan ju vara bra att hålla koll om du tycker att de dricker mycket.
Mina har dagar då de inte dricker mycket alls.. Och andra dagar så dricker de som om de aldrig sett vatten förr ;)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
En minskning på 50-70ml över natten är inte speciellt mycket. Mina dricker cirka 250-300ml/dag för två marsvin. Beror lite på vad dem fått att äta innan.
Ok, nu när jag kom hem var allt vatten slut (kl två ca) kan det vara så att den läcker? eller är det normalt att de dricker så mycket?
animal power <3
Nu ska jag gå och köpa en ny vattenflaska och se om det blir bättre😉
animal power <3
Finns ju möjligheten att den läcker. Annars verkar det vara väldigt törstiga små grisar du har! När jag hade flaska drack mina två ingenting alls. Nu har jag en liten skål (tror den rymmer ca 250ml) och jag vet att åtminstone den ena dricker men det minskar knappt märkbart på en dag ändå.
ok :)
Tror inte att den läcker eftersom när jag kom hem så var det fullt (När jag köpte en ny vattenflaska) Men då är det inget farligt?
animal power <3
Jag tror inte det, mina dricker som svampar ibland också :)
#7 ok tack ;)
animal power <3
Det beror på vad de äter också! När mina grisar får mycket grönsaker dricker de nästan inget i flaskan men de dagar de bara får hö så dricker de mycket mer! Allt för att hålla vätskebalansen i nivå!
Mina dricker inte så mycket/dag. De är 2 och 2. Får hö, JR farm, havregryn och grönsaker dagligen 🙂
men kan nog skilja sig mellan grisar också.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 japp det tror jag med 🙂
animal power <3