Vad är detta?
Är det någon som sett något sådant här i marsvins/gnagarsammanhang förr? Är det torkade morötter? 🤔
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
det ser ut som torkade morötter. Man kan köpa torkade morötter i lösvikt har jag sett, men de ser lite större ut men kan ju finnas i olika fabrikat.
#1 Ja jag funderade först på om det var någon slags blomma/ört eller liknande, men jag tror att det är torkade morötter…
Varför det låg i min dogmanskit jag fick köpa idag har jag dock ingen aning om, det ser ju inte ut att ha placerats ut i höpåsen planerat.
Dock var detta så gott att marsvinen blev helt hysteriska, så jag ville köpa mer till dom, men då måste man ju veta vad man letar efter. ;)
Det är torkade morötter såna gillar både Malte och min kanin cesse dock har inte tösen fått smaka än
Låg det i höet alltså….? Vanlig höpåse? Ser ut som morötter men hur kommer det sig att det låg där…. Dogmans-kit eller dogman-skit? :-P
#4 Dogman-Skit. ;) Ja det låg i påsen, väl vacuumtryckt mot höet. Som du ser på andra bilden har jag bara tippat ut höklumpen i min höpåse, så det är bottnen som syns uppåt. Fullt med sådant.
Det har ju kommit dit av misstag förstår man ju, men hur? Packas hö och torkade morötter i samma maskin? 😮
Hej Charlie!
Jag tror att du fått hem torkade morötter. Särskilt med tanke på vad marsvinen tycker om det. Vi har en "godispåse" med torkade morotsslantar, som jag då och då ger marsvinen som snacks ungefär. Jag misstänker att det är ungefär lika nyttigt för grisarna som människosnacks är för oss. Men smarrigt gottis är det ju.🙂
Om du ska se det från den positiva sidan, så tror jag att du fått de torkade morötterna till ett mycket bra kilopris om det var hö du betalade för. Jag köpte våra i lösvikt och det var långt ifrån billigt.
Hoppas du får hem bra hö nästa gång!
Hälsningar från de fyrbenta Charlie-fansen i lyxmyset och deras våryra tvåbeningar
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Haha, men så knasigt 😛
Jag har också dogman till grisarna just nu för alla höbalar är slut och det är hemskt hö… men inga morötter änsålänge ;)
Ha ha Charlie det är så typskt dig att råka ut för konstigheter. Vem annars skulle få höpåsen full av morötter! 😉😃
Hahaha! Jag måste nog gå och lägga mig 😂
#1 Nog var det ett annorlunda fabrikat.. 😃