sjuk?
Vår lilla Pepsi har betett sig konstigt idag. Det började när hon var ute: hon sprang i cirklar. Sen när jag tittade på tv med henne i famnen: hon hoppade till och pep. Man kunde inte lugna henne. Hon kollade med livrädda ögon och hoppade och pep igen. Lite senare tog jag ut henne för att kolla läget, märkte följande: hon piper när man rör hennes högra öra. :-/
Tacksam för svar
/Kristina
Om du vore en blomma, och jag vore en ko,
så skulle äta upp dig för du är så go´
Ser ögat konstigt ut?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
nix. ser ingenting som verkar fel… hur så?
Haha, förlåt. Jag läste öga och inte öra.
Har hon något synligt sår på örat då?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Lutar hon huvudet? Verkar hon sned på något sätt? Det låter nästan så när hon sprang i cirklar. Kanske är det öroninflammation.
huvet är inte snett vad jag har märkt. örat är ömmt. får luska ut mer imorgon…
Inga andra funderingar på vad det kan vara?🤔

Hon har inte fått något strå eller något annat in i örat som irriterar?
Har du provat torka i örat? Även om man kanske inte ser något för blotta ögat kan det ju vara något som råkat hamna dumt till. Om du inte ser något borde du nog ta henne till en veterinär, för det kan ju även vara så att något satt sig på någon känslig nerv och därför går hon i cirklar samt troligtvis har mycket ont.
Marsvin 4-ever
.