Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2426 ggr
[Fugly]
0

Våra burskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här bor några utav våra marsvin..

[tösen,cesse, malte]
0

Så fint☺

Sanni
0

Fint! :) Hur stora är lådorna?

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Svarttusch
0

Är det komplementbackarna från Ikea? JAg funderar på att göra det "enkelt" och köpa en 100 cm bred garderob och ha backar i. Måste bara komma på hur jag ska göra en nätdörr också :) Du som redan använder det, hur långt tycker du man ska ha mellan backarna? Vill ju inte att det ska bli för mörkt för de stackars grisarna :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

kodex
3

Ja fint ser det ut, men för min smak, på tok för litet. Jag skulle fått klaustrofobi om jag var ett marsvin i en av de backarna ;)

idipidi
12

Det kan kanske vara bra att veta att backarna till vänster inte är godkända som burar för marsvin under några som helst omständigheter, oavsett antal djur. Kanske är det dags att repetera min gamla artikel i MM…

[rumelle]
1

Ser ganska trångt och mörkt ut tycker jag. Hoppas de har mycket golvtid! :)

Svarttusch
0

Efter att ha läst mer kommer jag inte skaffa ett system med komplementlådor. Trodde inte det var så mycket per låda som försvann, trodde ju att 100 cm lådan åtminstionde skulle vara 90, men tji fick jag. Får nog bli gorm istället :D

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

idipidi
5

De små komplementbackarna, snällt räknat, är 0,18 m2. Minsta tillåtna buryta för marsvin är 0,3 m2.  

De stora komplementbackarna är snällt räknat 0,43 m2. Det innebär att man inte får ha mer än två marsvin, eller en ett marsvin plus en hona med kull i en sådan låda.

Lyan
2

Som redan sagt så är de små lådorna inte lagliga och jag tycker även att det ser på tok för lågt ut!

linneakaangas
0

På bilden ser det mörkt ut för marsvinen, och lådorna ser små ut.

[tösen,cesse, malte]
0

lådorna   på ute kanten  är försmå skulle inte vilja bo i den delen om jag vore ett marsvin