Tips emottages, PR-visning
På lördag kommer jag och en marsvinsintresserad kompis att representera marsvinen på Djurens dag i Hjärup. Eftersom vi fick veta det ganska sent har vi inte hunnit planera så mycket och därför tänkte jag höra om ni kanske har några bra idéer på lut?
Vi kommer att ha ett bord där vi kommer lägga ut skötselråd, skötselkort, ark med intressanta marsvinsrelaterade länkar, samt information om SMF och där kommer även finnas gratispåsar med kraftfoder (kornkross blandat med fiberhavregryn och torkat grönt utifrån). Jag har även mailat vår käre Charlie för att höra om hennes marsvinsmys vill finnas med på en hörna.
Vid sidan av bordet kommer vi även ställa upp en rasthage som kompisens marsvin ska få visa upp och det kommer även finnas en klapphörna.
Finns det något annat som ni kommer på som man kan visa upp eller ha med?
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Om man har möjlighet så är en inredd bur med marsvin i en bra idé. Folk i allmänhet tror fortfarande att marsvin ska sitta i typ 70x40 burar och brukar få sig en tankeställare om de får se hur en bur kan se ut.
Åh vad kul! Härligt initiativ med bra idéer! Jag håller med Ida, en lämpligt inredd bur skulle man kunna visa upp :) Om det inte är möjligt att ta med en fysisk bur, så kanske en lite större bild.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jättebra tips, tack så mycket! :) Jag får undersöka om det är möjligt att släpa dit en hel bur, men annars är det ju en bra idé att sätta upp ett bildalster med inspirerande burbilder. Något av det blir det!
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy