Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 762 ggr
Teddymarsvinet
2013-06-02 23:14
1

Uppdatering!

Hej! Det var ett tag sedan jag var här på sidan, har tittat in lite då och då. Hur som helst så har vi slutat med gröten, då alla Marsvin håller sig bra i hull utan den. Aska har flyttat hemifrån (till Cassidy82 här på MiF :D) , men Assi verkar bli kvar här. Men hon är fortfarande till salu. Jag funderar på om jag ska ta en till kull nu i sommar, men jag vet inte än. Om Assi blir såld så skaffar jag mig förhoppningsvis en till hona med lite nya avelslinjer. Aslan fungerar utmärks ihop med pappa Niclas och allt går fint. Pippi har varit hos vet. tre gånger pga att hon mjällat, hon fick en spruta varje gång. Så nu ska vi vänta och se hur det ser ut framöver. Det är inget allvarligt, men det stör mig att det fortfarande kan vara kvar tills nästa utsällning. Hade ju velat ta med henne och ställa i Pet-klassen. Jag bygger fortfarande på mina oändliga transportburar, men verkar aldrig bli färdig! ;) Känner tyvärr att jag inte har haft 100% tid till marsvinen då vår gamle hund gick bort. Jag har självklart givit dom mat, och tagit ut dom då och då. Men inte lika ofta som jag gjort innan. En liten uppdatering hur det har gått för mig de senaste månaderna. Hur är det hemma hos er? :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[bragd]
2013-06-03 00:53
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan och välkommen tillbaka 🙂

Blev medlem här inne april/maj.Har 2 marsvins killar av rasen Lakeland som är nu 2 månader (lilla bragd) och 5 månader (Silvern).Fick hem mina marsvin från en uppfödare från Norrbotten söndags morgon den 5 maj.På bild till vänster är Silvern och på bild till höger är lilla bragd 🙂

[bragd]
2013-06-03 01:00
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsättning följer

Om två veckor (16 juni) får jag hem 2 nya marsvins killar som också är av rasen Lakeland men den ena är PE White.Den ena heter Bre ( bror till lilla bragd och är höger på bild och den andra heter Snadi ( har två silverkort från sina tidigare utställningar med sin uppfödare).Bre är också 2 månader och Snadi är 8 månader.Jag glömde skriva att lilla breagd är lill-farbor åt Silvern.Båda kommer också från samma uppfödre som lilla bragd och Silvern gör 🙂