Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 715 ggr
ElmerKrudd
0

Dräktig?

Det är nu ca 7 veckor sedan jag satte Lasse med Lisen och Snowboard. Vid den tiden så vägde Snowie ca 450 gram. Den 9:e maj så vägde hon 540 gram och nyss när jag vägde henne så väger hon 680(!!) Jag vet inte om det bara är jag som nojjar. Men vad tror ni? Kan det (gud förbjude) vara så att han på något sätt lyckats behålla någon simmare?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Lilje
1

+230 gram på 7 veckor är väl en del, men vissa marsvin växer ju snabbt så du behöver nog inte oroa dig ;)

ElmerKrudd
0

#1 Pjhu! Hoppas inte att det är något ! :)

Ska tilläggas kanske att hon inte äter överdrivet mycket nu heller då hon måste få sitta i en egen bur då cuy honan var så elak på henne :/ Dock får hon besök utav Lasse minst en gång om dagen (och då i ca två timmar) och vi letar frenetiskt efter en ny liten kompis till henne.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

ElmerKrudd
1

Hon har sen senaste vägning gått upp ca 30 gram så förhoppningsvis hade hon bara en växtspurt ^^

Maelis
0

Hur länge höll du Lasse från honorna? Roslagstull rekommenderar tre veckor eller fyra om man vill vara mer än 100% säker… Men alla säger och gör så olika!

ElmerKrudd
0

Fem veckor. :)

ElmerKrudd
0

Min vet sa två veckor, jag sa att hon var galen

Twili
0

Jag förstår inte hur hanarna ska kunna lagra sperma så länge? Vart då? Kulorna tas väl bort, å i kroppen överlever de ju inte eftersom det är för varmt. 

För övrigt brukar man inte kunna gå på viktökning förens de sista 4 veckorna, rätta mig om jag har fel om antalet v. Det man brukar gå på är istället om de äter, dricker mer än vanligt, om de känns hårda om magen. Vår ängelhona som aldrig brukar bitas har vid snart 3v börjat nypas, hormonrubbningar.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Maelis
0

Hm… Det är svårt det där! Man längtar efter att sätta ihop dem men vill inte ta några risker. Vad skönt att det gick bra för dig, ts!