Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 2716 ggr
_Charlie
8

OT - Välkommen Milo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag vet, han är inget marsvin, men ni kanske vill se vår nya lilla vän ändå. ;)

Han kom hem i fredags, yttepytteliten som han är med sina små 115 gram fick jag världens chock. Jag trodde han skulle vara mycket större. Som jämförelse är han lika stor som en guldhamster, med en enormt lång svans. ;)

Milo är vår första råtta, någonsin, och jag är rädd för råttor. Då kan man tycka att det är dumt att gå och skaffa råttor, men är det inte så man blir av med sina fobier tänkte jag? Vi får väl se. ;)

Runt midsommar blir de nämligen 2 råttor. Hoppla hejsan. Spännande saker det här.

Hej hej säger Milo! 🙂

_Charlie
4

Fun fact för en marsvinsnörd som inte kan ett skvatt om råttisar: Milo är en black (eller blue) husky roan.

"ROAN! Jaa, det kan ju jag!"

Nepp. Roan på råttor är en gen som bleker päls, hud och ögon allt eftersom råttan växer, vilket betyder att han kommer bli ljusare och ljusare och KAN med tiden bli helt vit, med röda ögon.

"Nähe.. jag kunde inte alls roan.." 😃

Emmetem
0

#1 Det där med röda ögon kan jag nog inte hålla med om.. De behåller sin ögonfärg - men pälsen bleks helt klart! 😃Vi har två roans här hemma! Den ena är nästan vit nu 🙂 Och sikken liten sötnöt! 😍

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

_Charlie
0

#2 Okej, ja jag kan inte mer än vad jag läser på rif, och kanske jag missuppfattade meningen "Ögonen på en roan har redan från början en speciell färg/stil, de har ungefär som en röd pupil och med tiden då bleks även de och kan bli ljusa." och antog att det menades att de blir röda. ;) Men han är fin Milo, blir säkert jättefin som vuxen också, oavsett ögonfärg. :)

Lilje
0

Men så söt! 😍 Kul med råttor, skulle jag inte ha marsvinen skulle jag vilja ha råttor eller chinchillor! Du får visa bild på den andra som kommer senare också 🙂

Emmetem
2

#3 Jadå, han kommer bli jättefin! :D Här är lite bilder på min skrutt! På första bilden var hon kanske 15 veckor och på sista 1,5 år! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

_Charlie
0

#4 Ja, de är ju otroligt söta! Just nu är han så liten och hispig, jag hoppas han blir en stor tjock pösmunk när han blir stor. Vi ska härda honom så han blir det. ;) Absolut ska jag lägga upp en bild när kompisen kommit hem. =)

#5 Så fin! :) jag tycker hennes färg är finare nu än innan, jag hoppas Milo bleks mycket.

[rumelle]
0

Men åh så söt man kan vara! :)

_Charlie
0

Han är inte så lång och krokig i nosen som jag sett att många råttor brukar vara, han ser lite mer ut som en mus i nosen. Men den kanske växer den också och blir råttig. ;)

Eulwen
1

Du är full av överraskningar du! :-P Supersöt!!

gickan87
0

Vilken sötis! Nu blev jag verkligen råttsugen igen efter ett uppehåll på 4 år. Dem är ju så underbara. Bli inte förvånad om du snart står där med en voljär och 10 råttor ;) Vill också ha råttor igen :(

MVH Erika :)

_Charlie
1

#9 Alltid. ;)

#10 Hahaha njaa, 10 stycken känns rätt avlägset just nu, 2 låter mer rimligt. Men å andra sidan… vad tänkte man när man köpte första marsvinen…? 🤐

Juliannas marsvin
0

Vilken liten sötnos! 🙂

Teddymarsvinet
0

Åh gud så söt. Har haft råttor förr, jätte fina och hur Goa som helst! Han kommer få ett prima hem hos er. Lycka till med eran nya vän! :D ♥

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Fridaaaa
0

Åh! Älskar råttor! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Onyxia
0

Alltså ööööööronen! Herrejösses vad söt :)

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

_Charlie
3

Han är riktigt söt, och nu börjar han bli lite modigare och vågar röra sig lite mer i buren. :)

Det är roligt att studera honom. Jag är van vid marsvinen såklart, och guldhamstern, men har ingen erfarenhet av råttbeteende.

I stället för att stå och gluffsa i sig maten vid matbaren som grisarna, eller proppa in den i kinderna och spotta ut den för att äta den där jag inte ser som hamstern, så tar han maten och bär in den i sin myspåse, och lägger den fint där. Sedan lägger han sig och sover i sin leksakstransportbur. Och bajsar i sin plastlåda med sönderklippt fleece i.

Var sak har sin plats liksom. Äta där, sova där, bajsa där. 😃

[tråkig]
0

vad smart att allt har sin sak hälsa han att han är super söt nummer16🙂

_Charlie
9

Bara för att ni ska förstå hur liten denna plutten än så länge är. :)

Milo - i sin leksakstransport - i en XL korg.😃

Lilje
0

#18 Men lilla vän.. kan man vara sötare när man sover 😍 Jag smälter här borta.

godisgrisen
0

Söt.😍

flocken
0

åh, saknar att ha råttor. Men mannen vägrar. Ur sociala djur. Mina kunde vara lösa ute & kom när jag ropade. Satt på axeln under håret när jag var ute på stan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[tråkig]
0

Så söt han är ♥ tror jag smälter bort till en pöll

Guffy
0

Åh så söt han är! Din råttfobi försvinner nog ganska snabbt. Dem är som små hundar när dem blir riktigt tama 🙂

Misarn
0

Jag tycker inte alls om åttor Men! Titta på den gulleplutten, till och med jag smälter :3

tantnett
0

Grattis till den lille nykomlingen.

Visst ser han läcker ut. ❤️

Marsvin 4-ever Tungan ute.

pinku
0

Mysigt!

Jag har aldrig haft råttor, men skulle gärna ha nån gång i framtiden, jag har hört att de blir riktiga "bros" och gulliga är de också 😍

MarsvinsGrisen
0

Vilken sötis!! Råttor är ju bara för härliga :D

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com

Lyan
0

Åh så söt!

Jag har haft en husky roan, en ormmatsråtta som hette Frida. Hon var hur underbar som helst! Och även hur bortskämd som helst. Hon hade matte lindad runt svanstippen så Frida fick vad Frida ville ha XD Var med mig och hundarna överallt

Fridaaaa
0

#28 Bra namn där hihi 😉

Lyan
0

#29 Haha ;-) Hon var faktiskt döpt efter tidningen Frida, hennes kompisar hette Cosmo (Cosmopolitan) och Tara

Fridaaaa
0

#30 😛