Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 542 ggr
PiaFR
0

Buren nästan färdig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, vad roligt det var att få snickra ihop ett nytt hem åt grisarna!

Jag hann dock inte med att köpa vaxduk eller plastmatta, samt att fixa vattenflaskan. Jag klippte till ur en sopsäck och tejpade fast den och lade sedan över underlaget. Men det är ju bara att fortsätta med projektet vid tillfälle (när sonen sover mao.) Cool

Första bilden är före möblering och inflyttning:

PiaFR
0

Nästa: inspektion av nya stället.

PiaFR
0

Och tillslut: inflyttningsfest, wohoo!! Skrattande

Abico
0

Vad fint det blev :) Men du ska alltså inte ha kvar sopsäcken eller? För jag trr inte den håller något vidare i längden, ha lite koll så att dom inte tuggar på den, det är nog inte så bra. Jag blir grymt avundsjuk, vill också ha en ny fin bur ^^ Fast Sune har ju faktisk två stycken inne och två uteburar, det är typ. två mer än han behöver XD

Hanna 

TRASAN
0

Så fint det blev. Lycka till med dina marsvin. OCH….. akta så dom inte gnagar på plastet det är nog inte så nyttit om dom fåt plast i sig har jag hört. Men buren var jättefin.  SkrattandeGlad

PiaFR
0

#3 #4 Tack! Glad

Nej, plasten är bara tillfällig för att jag inte hade någon möjlighet att köpa ordentligt underlag åt dem igår…ska iväg och köpa vaxduk och lägga i istället. Cool

Chippers
0

SÅ fint det blev! Stort och bra.

KvirrZ
0

Vad fint :)

- Mvh Emma

paronskrutten
0

Hur stor är den? Fin:)

Helena

[Liinda]
0

Det blev verkligen jättefint :)

Achatina
0

Ett tips som botten är ju plastmatta, sånt man sätter in i badrum på golvet. Tror inte att det är allt för dyrt. Vi hade det till våra innan..

Abico
0

#5 - Okej, hoppas du hittar något lämpligt :)

Hanna 

PiaFR
0

Nu har jag fixat klart buren!

Har tyvärr inte hunnit ta bilde, då jag precis blev klar med allting. Det ser ju ut som igår, förrutom att det är en vaxduk då.

Hursomhelst så blev det en vaxduk i bättre kvalitet, eftersom jag tyckte att det skulle bli enkelt att fixa till hörnen så att det inte blev några springor. Glad

#8 Innermåtten är 75x90, har jag för mig…bra minne, men kort… Räcka ut tungan

PiaFR
0

Jag hade fel… 78x101… konstiga mått…hehe Glad

Abico
0

#12 - Vad bra :) Där kommer dom nog trivas fint.

Hanna 

koorv
0

Vad fint :)