Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 878 ggr
mopsen12
6

Är det bara jag...?

Som vill köpa ett 30-tal marsvin och låta dem klippa gräsmattan? Bara skutta runt på en inhägnad gräsmatta och käka sig feta på gräs? 😃

Drömliv för ett marsvin!

Torreador
0

Hahahahaha, det hade ju varit helt underbart ;-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[jadestone]
0

Det är har jag redan :) Marsvinen har en hage på 12x7 m till o börja me som dom får klippa :)

Torreador
0

#2 kan du inte lägga in en bild på hagen, är det med nät eller hur har du gjort? Nät både över och under också?

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[jadestone]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild men jag hade inte lagt in några hus eller tunnlar på bilden. Det finns flera hus och den har jag 4 rör på ca 3 m som dom kan gömma sej i. Har inget när över alls.

mopsen12
0

Haha! Vad kul att någon satt drömmen till verklighet! 😃❤️

Det måste vara lyckliga grisar!

[jadestone]
0

Ja dom är jättenöjda :) o jag oxå har fantiserat om att ha en sådan hage i ett par år nu.

Cahira
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite OT men vi kör på lite större gräsklippare vi 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

mopsen12
4

Haha inte OT alls! Marsvin är som kossor, bara lite fetare, kortbentare och korvformade! 😃

Cahira
0

Hahaha ja iofs de får ju glädjeskutt de med 😃

Fast marsvinen har väldigt mycket sötare ljud. ❤️

Fridaaaa
1

Haha ja hade inte varit fel. Och ett gäng kaniner till 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Torreador
0

Åhhhh, kossor <3 Jag ÄLSKAR kossor!!!!

Vi har en mjölkgård med ca 50 mjölkkor och 50 kvigor. Kossor är underbara!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Cahira
0

#11 39 kossor 5 kvigor 2 tjurar 30 kalvar och fler på g :D köttkossor som du ser ^^ 

Kossor ÄR verkligen underbara! Skulle lätt fylla gården med kossor, marsvin, kaniner och andra gräsklippare. 😃

Gronstedt
2

Vem som vill får släppa sina grisar på min mark! Bara att beta på, det borde räcka till några hundra stycken … 🙂