Våra bortskämda små svin
Jag var nyss till affären och skulle köpa grönsaker åt grisarna. BARA grönsaker alltså. Men nej, det går inte när jag väl är där. Man vill plocka på sig allt möjligt gott till de små liven. Mina grisar brukar bara få godis som vi har hemma. Tomat, gurka och sådant som blivit över i en sallad lite då och då. Men idag valde jag faktiskt att lyxa till det ordentligt.
Är det någon mer som har det "problemet"? Det är ju så kul att shoppa åt grisarna, grönsaker, inredning till buren eller andra saker.
Chamonix lärde dessutom Algot att skrika för full hals när man kom in genom dörren, man visste ju aldrig om matte hade varit i affären…
Men så söt man kan vara! Och vilken lyxmiddag! :D
Jag tycker också at det är så kul att ge grisarna något extra gott, de blir ju så glada! Samma sak med att köpa nya små hus och mys-saker till dem. Man blir så glad av att se dem PETA omkring och undersöka hela hagen så fort man gör minsta lilla förändring. Det är verkligen rena terapin att sitta och titta på de små. :)
så söt bild på grisen och håller med om att de är roligare att köpa till grisarna inklusive min cesse
Det har gått så långt att vi odlar persilja bara till grisarna :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Roligt de uppskattar ju mödan för de #4

#4. Jag har skaffat en hel odlingslåda till marsvinen! Balkongen räckte inte. I pallkragen växer grönkål, spetskål, rödbeta, morot och rotpersilja. I balkonglådorna växer inga blommor, bara sallad… Försöken att odla egen gurka har dock hittills varit lönlösa.
Envishet och drömmar
smart ide #6
#4 & #6 Haha men det är ju helt fantastiskt, älskar't 😂
#2 Visst är det så ! Det finns inte så mycket som slår att sitta och titta på svin 🙂
Jag får odla krasse konstant, alla djuren älskar det.
Gottegott för en grismage! 😃
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white