OT - hur ofta städar ni ert rum?
hej hur ofta städar ni ert rum?
de är alltid lite skräp i mitt rum och jag vill veta hur ofta jag ska städa . Jag har de lite skräpigt i från djuren just nu i mitt rum typ hö och spån.
Städa när det är smutsigt såklart. ;) Jag sopar upp spån och hö varje dag.
okej 🙂
OT-fråga tycker jag 😛
Jag har inget rum, jag har flera rum eftersom jag bor med sambon, så blir småstädande i princip varje dag 😛 Behövs när man har flertalet djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej 🙂
Städar när det är smutsigt. :P
Utse en dag i veckan som du städar ditt rum, och du kan gärna sätta en speciell tid också, det ger en lite mer struktur och rutiner är alltid bra ^^ (om du har lite svårt att få det gjort :P)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag städar när jag… städar… kan hända att hela mitt rum är fullt med spån, men så länge jag borstar av fötterna innan jag lägger mig så går det bra ^^ (förutom då att det blir spån i heeeeeeeela huset, särskilt trappan… hehhe….)
ja drar ut på de så mycket så möjligt 🙂 #6
#8 Ta en dag i veckan t.ex. söndag mellan 16 och 18 som du städar eller liknande :P Så får du det gjort :) Det är superbra med rutiner med sådana saker. Jag är likadan ;P Tyvärr kan inte jag utse någon speciell dag då jag alltid jobbar olika varje vecka så.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
ja🙂
Jag städar och plockar och bäddar varje dag, torkar av ytor en gång i veckan, dammsuger några gånger i veckan.
Hatar när mitt rum är stökigt :)
Om du alltid lägger var sak på sin plats blir rummet aldrig stökigt. Buren behöver en baksida, och dörrarna måste spikas fast, det är därför allt ditt spån hamnar på golvet. Om du spikar fast dörrarna och sätter på en baksida slipper du spånet på golvet. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
För att svara på frågan om hur ofta jag städar mitt rum. Jag har inget rum utan en lägenhet. Jag städar varje dag, dammsuger och skurar golven som mest varje dag, som minst varannan. Jag har många djur och liten lägenhet och jag trivs när det är rent. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
ja ska städa i morgon kväll då hussse är här ! de är lite sent nu