Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 1090 ggr
Filippaa
1

Ska ha två marsvin..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hemma snart. Det är min kompis marsvin, hon ska till England i en vecka och då ska jag då ha hand om de. Kan dock inget om marsvin men det ska nog gå bra. 

Fast jag skulle väldigt gärna ha lite tips, har gosat och umgåts med marsvinen hemma hos henne så jag vet ''vilka de är''. Skriv gärna massvis med tips så blir jag superglad, tack. 😉

Här är de små sötnosarna:

Följ mig på instagram, filippaaohlsson Blomma

Svarttusch
0

Är det inte bäst att din kompis berättar vad de är vana vid? 🙂 Annars är det viktigaste att de ska ha fri tillgång till hö och nytt vatten varje dag. Och c-vitaminrika grönsaker, men eftersom du ska passa dem åt en kompis se till att de inte får massor av något de inte är vana vid. Sen är det ju som sagt lättast att din kompis berättar hur mycket mat de ska ha osv. Eller var det något annat du ville ha råd om?

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Filippaa
0

Jo, tänkte be min kompis om att skriva en skötsellapp. 🙂 Tänkte bara om någon hade något allmänt om marsvin som är bra att veta. 😉

Svarttusch
1

#2 Det finns mycket bra att veta om marsvin :D Det mesta upplever man själv ganska fort :P Men det viktigaste att tänka på som "ny" med marsvin är att de från början är bytesdjur. Därför är det inte lätt att fånga dem i buren, men de brukar lugna sig i famnen sen :-)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Filippaa
0

Okej tack! :D