Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1670 ggr
ElinM
0

Vad ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två marsvin Hanna på 1år och Zelda på snart 4år och jag har precis skaffat ett till marsvin, Maja 6 veckor. Hanna biter till Maja medans Zelda slickar henne och är som en mamma till henne. Gör dom bara upp rangen? Jag blir lite rädd och tänker att min lilla ska skada sig, Maja piper till ganska högt när Hanna biter till henne. Vad borde jag göra? Har burar så det räcker om jag skulle skaffa en kompis till Maja, så det är inga problem.

anzzen
0

Hmm, jag tror att zelda är lite mer förståndig och hon är älst i nuren, och tar hand om den lille, men hanna var ju yngst och så kommer det en ännu mindre, då känner nog hon sig som kung över den lilla och säger till för det minsta lilla

Men detta är bara  vad jag tror

ElinM
0

Okej bra teori:)

sezierra
0

Så söta!

katiz
0

rangårdning,vänta och se

www.google.se

sök:marsvins ragnordning

[MatildaW]
0

#4. Lite OT, men säger ändå till. Nu har du skrivit att google har svaret i typ dina nyaste inlägg. Marsvin.ifokus är ett forum, där man diskuterar och frågar saker om marsvin, just för att man t.ex ska slippa behöva leta som en tok på google, och få direktsvar här istället :)

ElinM
0

jag har nu lilla maja med en ny liten kompis, molly, i en annan bur :)

[MatildaW]
0

#6. Vad kul :D du får rapportera hur det går för er :D

ElinM
0

det går jätte bra med maja och molly, dom leker och myser med varandra hela tiden. Dom kan knappt vara ifrån varandr:D

Blondi3
0

vad bra att de går så bra ihop :D jätte roligt

Samaraz
0

Du behöver inte oroa dig, endel äldre honor kan vara lite griniga. Bara du har en så pass stor bur så att den lilla kan få ett eget hus så är det ingen fara alls. Men om du vill skaffa fler marsvin och verkligen känner att du orkar med städning och allt sådant så köp några fler för tusan ; )

Chippers
0

#10 Wow, vad stort och fint !! Är det ute de är i eller en bod eller så? Bor de där jämt? Hur många marsvin bor där? Jättefint verkligen! Föder du upp marsvin?

FeliciaS
0

#10 Superfint!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Blondi3
0

#10  Oj vad fint :) verkligen .. Önskar jag med hade haft så pass mycket plats :) Ser himla mysigt ut :)

Abico
0

#10 - Du får inte hålla på å visa sådana bilder, jag blir så grymt avundsjuk ;P Tänk om man kunde bygga upp en ganska stor vind och regntät bod i trädgården, med plats för två rejäla hagar. Där kunde man sedan ta emot en liten del av alla oönskade marsvin häromkring. Vänta, jag har en ännu bättre idé, tänk om jag skulle ta och sätta upp en vägg i mitten av syrrans stooora rum, så kunde jag få hälften av rummet till marsvinsrum (tidigare hade jag hela rummet som marsvinsrum, men så kom lillebror och syrran fick flytta in där och marsvinen in i mitt lilla hål ^^'). Vilka planer, nu kommer jag inte sova på hela natten, bara ligga och skissa XD

Hur gör du, får du mocka ur burarna? Som en annan hästbox, eller går du med en liten spade? ^^

Hanna 

Samaraz
0

Tackar å bockar för alla snälla kommentarer : )

På blden är i en bod där jag hade dem förut, men de har det ungefär lika stort nu fast inomhus i ett eget rum. När jag började tänka utanför vanliga galler burar så blev dt plötsligt mkt lätt att bygga burar och jag tycker att mina golvburar är mkt lättare att städa oxå : )

Skickar en bild till : )

KvirrZ
0

#15 Shit så fint :)

- Mvh Emma

Abico
0

#15 - Vad fint :) Tänk om man haft lite mer plats :P

Hanna 

paronskrutten
0

15: Så vill jag att mina grisar ska bo ju.Men vi har ingen bod..bor i lägenhet

Helena

katiz
0

#5 sorry,men Elin kan säga till själv oom hon stör sig på att jag skrev att det går att söka på google

mdh//kattis

TRASAN
0

så fint nu ska jag oxå göra om i min källare jag ska bygga boxar oxå tack för tipset. kram ;)