"Jag har skaffat marsvin"-tråden 3
Nu tycker jag att den gamla tråden blivit lång och svårladdad igen (kanske bara min dator som segar som vanlgt men iaf) så här kommer en ny.
Den första tråden hittar du här och den andra här.
Har du skaffat marsvin för första gången eller bara utökat flocken något? Lägg in en bild och lite information om nykomlingen :)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Här är mitt söta "lilla" nytillskott, den ca 1050 gram tunga teddyhonan Polka Pig's Miss Summer Chic Pale Trick (E: Lovely Bear's Neon U: Polka Pig's Miss Summer Trick) som flyttade hit i söndags.
Idun, som jag kallar henne för, är en mycket lugn och avslappnad hona som inte gör mycket väsen av sig.
Hon är född den 6 september 2008 och har fått en kull hos sin uppfödare.
Min förhoppning är att hon ska få en kull hos mig och sen eventuellt göra kariär på utställningar och självlart leva ett trevligt pensionärsliv med kompisar, god mat med mera:-)
Vill även passa på att rikta ett tack till Helena (Imargos) som hjälpte till med transporten så att jag fick hem min lilla snutta (och Anna som hämtade henne hos Helena och levererade henne vid dörren;-P)! :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
#1 Vilken sötnos! ^^ Fint namn också.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tack:-)
**SMF 237 Sweet Dream's

#4 jätte fin tjej du köpt!
Jag har en underbar kille från Polka Pigs. Fille är verkligen en stor personlighet! Han har blivit pappa till fina bebisar oxå. Hade även en hona som var jätte fin! Tyvärr dog hon i toxicos med sin fjärde kull…Hon var verkligen en go och söt tjej..saknar henne..massor.

Måste lägga upp bild på en del nya grisar jag köpt på sitåne. ska fota de först

Tack:-)
Vad kul att du också har en gris från Ewa, vad är det för ras på din?
Idun är min första polkagris, har varit inne på att skaffa en under flera år och även pratat med Ewa om det men det har aldrig blivit av, har runnit ut i sanden men denna gång passade jag på att slå till meddetsamma:-D
**SMF 237 Sweet Dream's

#7 Teddysar eller teddy,Cookie dog ju tyvärr:(. Ewa är toppen för hon har ju lång erfarenhet och väldigt trevliga djur. Den killen/mannen jag har-Fille är så himla go och en riktig charmknutte
! Jag lovar,han har humor! Dessutom har många av hans söner fått samma personlighet vilket är toppen! Har dessutom en son till Fille vars mamma var Cookie. Är glad att han fick vara kvar.Då finns lite av Cookie här ändå.
Skickar med en bild på deras son Hero(ögonen är blå eller ser blå ut)

Teddysar sak det va, de är klart bäst;-P
Ja, Ewa är verkligen toppen:-)
Kul att hans trevliga temperament gått i arv till bebisarna:-)
Inte omöjligt att dina kan vara släkt till mina grisar, har en del Polka Pig's bakom mina grisar.
Jättesöt gris och häftig teckning!
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag har gjort PRECIS vad man inte ska göra! Var ju tvungen att sälja av nästan alla och sedan dog min lilla Flisa. Gjorde då det stora misstaget att gå in i en djuraffär, visserligen för att köpa ett katthalsband, men kunde ju inte låta bli att kolla grisarna… Och där satt världens sötaste rex/teddy/texel? pet i färgen lemon/white/lilac, grossistuppfödd och sittandes med sin bror! Kan det bli värre! Hoppas bara hon inte är dräktig! Lovika fick hon heta.
Nu har ju PimPim fått en egen tråd för en tid sedan men hon skall ju såklart presenteras här också nu när hon stannar med säkerhet.
PimPim är ca:5 år gammal, enligt uppgift från tidigare ägare, hon kom till mig för att omplaceras. Hennes tidiagre liv spenderade hon sittandes ensam ute på en balkong…
Jag blev försälskad i henne och beslöt mig för att låta henne ingå i min permanenta lilla flock. Fröken PimPim är väldigt social och trygg, kommer springandes i full fart när man ropar på henne och är ett riktigt matvrak!

Hade inte en tanke på den här tråden förrän nu när jag hittade den när jag sökte på annat… 
Kan kanske vara läge att putta upp den iaf :-)
Jag startade en egen tråd för mitt nytillskott Violet (SCH Polka Pig's Violet Wish) när hon kom hit.
**SMF 237 Sweet Dream's
Putt! :-) Vet att det finns många som skaffat nya marsvin här!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Åh jag har ju köp Odelia för ett tag sedan, men vad gör det att jag skriver ändå? ^^
Lilla blyga Odelia. Hon är något eget, hon tycker om att sitta i mörker och värme, det är de bästa hon vet! Hon är mycket mysig flicka, ångrar verkligen inte att jag köpte henne som ett inpulsköp! :)
Och bilden så sitter hon emot plexiglas, jag gillar bilden hon är ju så söt!
Ice Cap a.k.a Maggie är hitflyttad från England.
Hon är en English Crested dark eyed white och är tänkt att användas i min avel framöver.
En riktigt söt och trevlig flicka är det här och jag tror att hon blir ännu trevligare när hon vant sig vid Sverige något mer ;) För någon dag sedan tog hon för första gången mod till sig och ställde sig upp mot burkanten när kvällsmaten kom, allt man såg var den lilla skära nosen som stack upp ^^ När jag sträckte fram en gurkbit mot henne var det inte alls lika kul längre *swosh* så satt hon i andra änden av buren, tydligen hade hon inte räknat med att jag skulle komma så nära ;)
Hanna
Skaffade mina första marsvin rätt så nyligen.
Båda omplaceringar.
Tickan är en nonselfhona, ca 1½ år gammal och jag fick hem henne 26:e februari. Ägaren behövde bli av med henne då hon inte kom överens med deras andra honor. Tickan är lite skygg men väldigt högljudd - så fort hon hör fotsteg i trappan börjar hon skrika efter grönsaker. 
Greta är 1 år gammal och av okänd ras & färg (gissar att hon är någon sorts crested men mer än så vet jag inte) och flyttade hit som sällskap åt Tickan 18:e mars. Hon behövde ett nytt hem då hon inte längre trivdes i flocken efter att några kullar hade fötts. Hon hade bott hela sitt liv i en stor flock på en skola med djurlinje innan jag köpte henne, och har därför inte blivit mer hanterad än "nödvändigt", men hon blir tamare och tryggare varje dag. 
På bild: Tickan
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#23 #24 Ja, hon är Crested i golden/white. Kanonfin!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har utökat flocken med en kastrerad Udo, har dock ingen bild men Lyan har på sin hemsida. :)
Det har gått över all förväntan och de är jätteglada i varandra. Springer just nu på golvet och äter en massa gott.
Jag hade från början en kanin och ett marsvin ( ludde) Men inann kaninen gick bort skaffade jag bebis en "kastrerad" hona, ( jag gick på allt bullshit om att dom kastrerat henne i förebyggande syfte mot livmodercancer, som tydligen skulle ha varit väldigt vanligt) Men hon fick 2 kullar, sen gick bebis bort, och innan sålde vi alla ungarna vid 14 veckors ålder, ( de var så himla smärtsamt) ! Och efter Bebis bortgång skaffade vi frasse! Nu när ludwig kommit upp i åren skulle vi vilja ha en till, så när den dagen kommer att ludwig (ludde) försvinner har Frasse en kompis.
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

När ja fått tag i en kamera så kommer bilder på mina nyaste tillskott! =)
) :P