Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 775 ggr
RosaMarsvin
0

Lakelandbebisar?

Jag köpte en lakelandhane för ett tag sen till mitt non self brindle roan projekt. Hills Underline heter han och är en fin brindle. För ett par veckor sedan blev han pappa till två kullar "externt", dvs det är mina kullar men mammorna bor i en annan familj. Jag har därför inte en massa bilder att visa förrän ungarna blivit gamla nog att flytta hit. Jag gör ett nytt inlägg om dem då. Nu till min fråga. Jag har förstås varit och tittat på bebisarna och noterat att tre av dem har mycket vågig päls, så jag misstänker att de är Lakeland. Den äldsta av dem som föddes i kull ett, är fyra veckor nu och har tappat en massa päls, hon ser jätterolig ut, som ett litet vårtsvin. Kan jag vara säker på att hon är Lakeland då? Jag vill ju helst registrera ungarna rätt och gärna sälja dem som Lakeland om de är det. Finns det fler kännetecken på Lakelandbebisar? Mammorna är non self.

Chocopops
0

Om ungarna föds med vågig päls är det till 100% lakeland :), gussar på att den ungen som tappat massa päls kommer bli rätt sträv sedan ;) brukar vara så ju mer dim fäller dästi strävare blir dom :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta