Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1100 ggr
[crestedzeona]
0

Storlek på buren

Är en 71x34 bur lagom till 3 marsvin? dom kommer ha en övervåning som är lika stor så dom kan gå upp och ner??

marsvin-90
0

Tyvärr är den inte ens laglig för 2 marsvin, att det är en övervåning spelar ingen roll om ja inte misstar mig.

[crestedzeona]
0

Hmm då får vi bygga ut den :/

ElmerKrudd
0

minsta sidan ska vara 40 eller 50 cm. Ju större desto bättre! :) Skulle inte haft mindre än 120 x 50/60 till 3 marsvin..

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[crestedzeona]
0

Tack! 🙂

Fridaaaa
1

Alldeles galet litet. Inte ens godkänt. Plus att det ska få plats varsitt gömställe osv med i buren.
Ursäkta att jag skriver det, men ryser när jag ser dem måtten (inget mot dig, självklart!)

Under 140x60 eller 150x60 hade jag inte haft till 3 marsvin.
120x50 tycker jag är för litet också till 3 marsvin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Svarttusch
0

Eftersom marsvin är flockdjur så kan man inte räkna med övervåningar. Och som andra sagt, det är inte lagligt och absolut inte att rekommendera.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[crestedzeona]
1

Okej vi håller på att planera en annan större bur 🙂 

kanske bokhyllebur? ;)

wingren
1

Sök på bokhyllebur här på iFokus så får du massor av tips :) Jag har 180x65 till två honor o skulle inte ha fler än tre i den buren. Sen är väll jag lite "överdriven" när det gäller storlekar men ändå.

Kolla på blocket och second hand affärer efter en lämplig bokhylla för en billig peng. Och som de sagt tidigare så har marsvin större enhetlig yta än flera våningar. Sen är det ju alltid en bonus med en extra våning :)

m4rkus93
0

Vår bur är L formad med måtten 80 cm djup 2 m lång sedan 80 djup och 120 lång byggd av Ikea Blackbord och träskor med dammråtta i botten

Svarttusch
1

Jag måste tillägga att jag hoppas inte du redan har marsvin i den buren då den inte ens är laglig för ett marsvin.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[crestedzeona]
1

#10 nej det var en idé vi fick men vi ska göra en bokhyllebur istället för den

linneakangaas
0

Marsvinen kommer inte kunna gå förbi varandra i den buren. Jag hade större bur till min hamster, haha! :D