Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 699 ggr
MiniW
0

Tips på bra borstar och dyl.

Hej!
Jag har, som de flesta av er redan vet, en teddyhona som lossar mycket päls. Ingen borste tycks fungera bra utan de flesta tar liksom bara det yttersta och går inte ner på djupet i pälsen, så det är liksom samma pälshög som borstas bort varje dag.
Jag vet inte om jag är knäpp, men jag inbillar mig att det måste klia och vara irriterande av att gå och ha en massa lös päls hela tiden (nej, hon kliar sig inte, men jag tycker att det borde klia, hönsmammig som man är).
Sen är det ju lite drygt att behöva rengöra kläder och soffa varje gång man hållit på med henne - även om det inte är något vi stör oss på så där jättemycket.

Jag vill hitta en borste som är så bra som det bara går - kosta vad det kosta vill!
**Jag tar gärna emot andra tips på annat också.
**
Så, bomba mig med era bästa tips och dom allra bästaste bästa borstarna som ni vet! 🙂

idipidi
0

Det som man brukar använda på teddys är ju kardor.

MiniW
0

Jag har två olika sorters kardor till henne (en som är i "hel metall" eller vad man ska säga, och en med fasta piggar) men hon hatar dom verkligen - övriga borstar man använder (allt från kammar, borstar med hårdare piggar och borstar med mjuka strån) tycker hon är jättemysigt dock.
Finns det någon typ av lite snällare karda att rekommendera om man bortser från de allra vanligaste modellerna? 🙂

[rumelle]
0

Jag tycker att en vanlig kam brukar fungera bäst.