Vart bor era marsvin?
Kom upp en väldigt gammal tråd om det, så tänkte att jag gör en ny :) Vart i huset/lägenheten har ni era marsvin?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Malte och Milo bor i mitt rum
Jag tänkte precis göra samma sak 😛
Marsvinen huserar i vardagsrummet, även om jag skulle föredra att de hade ett eget rum. Det får bli när någon av syskonen flyttar ut.. 😉Skulle gärna ha dem i mitt rum sålänge, men vågar inte eftersom jag egentligen är allergisk mot pälsdjur (men mirakulöst nog tål marsvinen helt).
#2 tankeläsare? ;)
#3 Ja något i den stilen kanske 😉
Mina marsvin har ett eget rum i huset ^^
Enjoy life and live the adventure!
Mina bor i vardagsrummet, vilket är fantastiskt tycker jag :) Så roligt att sitta i soffan och bara studera dem :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Mina bor i vardagsrummet bredvid soffan. I en bokhyllebur som står på ett (eller egentligen två) bord. Då jag spenderar mycket tid i soffan så är de supermysigt att ha grisarna bredvid! ^^ Innan bokhylleburen var klar så bodde de i en gallerbur i köket och var inte alls lika sociala som nu.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Skulle vilja ha mina i ett eget rum igen. Men vi trivs så bra för övrigt i lägenheten med stor ute plats.
Så vi har offrat matplatsen i köket för marsvinen och har köksbordet i vardagsrummet istället. 🙂
Ute på glasvarandan
http://www.emmasmarsvineragon.n.nu/
Mina grisar har ett eget rum.
I mitt rum. Upphöjd bur med plexiglas på framsidan, så de är med hela tiden :)
Vardagsrummet, då kan jag se dem från soffan :) De älskar att vara med där det händer saker!

Mina bör i ett eget rum i källaren tillsammans med mina kaniner, vägg i vägg med mitt rum :)
MVH Erika :)
Jag har 2 marsvinsburar i vardagsrummet och 1 marsvinbur plus en kaninbur i ett litet rum som är mellan vardagsrummet och sovrummet (som en liten "hall") 🙂
Jag har mina i mitt rum. Jätte trevligt direkt när man går upp på morgonen då sitter dom där och gapar. :D
De bor i vardags/TV-rummet. Det är det enda rum de får plats i, plus att det är trevligast eftersom jag och min sambo spenderar mest tid där. :)
Mina marsvin bor i ett eget rum i lägenheten. Nackdelen är att inte ha dem runt sig hela tiden, fördelen tycker jag är att ha allt djurrelaterat på samma ställe.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Mina marsvin bor i mitt sovrum där jag är mest! 😊
Bor i en liten etta så allt är i samma rum inklusive marsvinen :p Förut när jag bodde hemma hade de ett eget rum eftersom far o syster är allergiska. Tycker de har blivit mer tama o sociala sen vi flyttade faktiskt :)
Hos oss bor grisarna i vardagsrummet. Vill egentligen ha ett eget rum till dem men tyvärr finns det inte plats för det här :( När jag bodde i min etta innan jag flyttade, då bodde de vid min säng. Det var fantastiskt mysigt att ha dem där men jag var ständigt snuvig för att jag hade hö i stort sätt i näsan hela nätterna ;)
Jag bor i en etta, så det finns ju bara ett rum att ha dem i. :P De står vid fotändan av min säng, för det var typ det enda stället där jag hade plats för dem. Det funkar bra faktiskt. :D
Mina 6 marsvin bor inne på mitt rum med min hamster och inneboende Kanin. Och på nätterna sover även min Cockerspaniel på rummet. =)

Vi hade vårai vardagsrummet eftersom det var där vi är mest :-)
De har ett eget rum i källaren, anslutet till gillestugan där jag har min dator och mitt "kontor/studierum".
Tanken är dock att de ska få flytta ut i vår isolerade trädgårdsbod, men färdigställandet av den är ett sånt där evighetsprojekt som aldrig blir klart….
Jag har marsvinen i mina utflugna barns rum dvs i 2 rum på övervåningen där det finns 2 bokhylleburar och gallerburar, också har jag marsvin i gillestugan i gallerburar och burskåp.