Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1521 ggr
_Charlie
1

Enhörning på texel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu spammar jag, men det är väl lika bra att passa på. ;)

Ni som har erfarenhet av texlar. Jag undrar varför min texel ser ut som en enhörning? Jag har läst standarden och det står ingenting om att de ska ha ett pälshorn rätt upp från pannan, och jag ser inte heller detta enorma horn på andras bilder. Klipper ni av det, eller gick något knas när pälsgenerna la sig till rätta i Chivas? :)

_Charlie
1

,,

_Charlie
1

Sen han var liten bebblutt-plutt

[mina blommor MiloochMalte]
0

så söt 😍

idipidi
0

Många texlar brukar få lite längre päls i pannan. Till utställning tycker jag att det är snyggast om man plockar bort de där långa stråna så att de får en rund profil. Klipper man bort det skulle det se rätt tokigt ut med den skarpa kanten.

_Charlie
0

#4 Okej, så det är vanligt att de får det. Om de brukar plockas bort förklarar det ju varför de inte syns på de fina utställningstexlarna jag googlade fram. ;) De är ju rätt charmigt med horn, ändå. ;)

Ellociraptor
0

Men det där var ju typ det bästa jag sett <3

emmaaslund
2

Hhahahahahaha åh så kul! "Jag undrar varför min texel ser ut som en enhörning?" 😃 Söt!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Eulwen
0

Min ch-teddy ser ut som om han bor på ett väldigt varmt ställe 😈 då han har två sådana där "horn" som sticker ut. De ska tydligen också trimmas bort.