Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 538 ggr
Frida B
0

En gallerfråga

Denna fråga ställde jag mig själv när jag såg att någon skulle ha sina marsvin med ett galler emellan dom. Räknas det som att ha två marsvin ensamma (alltså bryter mot lagen två gånger) eller räknas det som att ha två marsvin tillsammans? Jag kom inte på svaret, gör ni? 

(obs en fråga jag kom på, har inget att göra med den andra tråden eller så)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
5

Jag tror inte att man får ha det så nej, alltså att det inte räknas som att ha dem tillsammans.
Däremot är det en bra lösning tillfälligt om man måste eller om man har ett marsvin som verkligen inte kan gå med andra marsvin. Bättre än inget då 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
3

Det är lagligt att ha marsvin bredvid varandra med galler emellan om det är för deras eget bästa.

Eftersom Milo och Malte bråkar så mycket att de skadar varandra så är det för deras bästa. Hon bryter inte mot lagen.

Det bästa alternativet för ett marsvin är att bo med en burkamrat, men ibland är det näst bästa alternativet det bästa för situationen.

[mina blommor MiloochMalte]
0

Viste inte att de lagligt fick lära mig något nytt där

Fridaaaa
4

#3 Det är lagligt OM det är för marsvins bästa, alltså om marsvinet absolut inte kan gå med andra marsvin t.ex. Men inte att bara köpa hem 2 marsvin och ha så hela tiden om de kan gå med andra marsvin🙂 Så beror på situationen helt enkelt.

0

Förstår :)

Fridaaaa
2

#5 👍

0

:)