Irreterad på dom! ^^
Hej.
Mina marsvin (Maggie & Våfflan) pissar på golvet heeela tiden och pissfläckarna är ju skit svåra och få bort…. Hur ska jag kunna göra så dom lägger av ? Vill inte hålla med med såååå många kiss fläckar..
ÄVen nu när mesta tiden går till skolan och pojkvänen vore det kul om marsvinen kunde lägga av med sina små hyss . Och jag har aldrig sett mina marsvin pocorn hoppa! :S Dom springer bara.. Dom är 1 år båda 2 
Hrm, ingen aning hur du ska få bort att dom kissar på golvet, kanske pott träna dom? Alltså lära dom gå på låda?
Och popcorn hoppandet, du har säkert sett det ngn gång, men inte lagt märke till det, vissa hoppar mycket, vissa mindre :) Det är olika från marsvin till marsvin :)
Köp vaxduk och ha som skydd över golvet. Bara att torka av :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#2. Det är smart :)
kissfäckar i buren går bort med citronsyra iaf. kanske går på holvet också?
#4 Ja, citron- och askorbinsyra frunkar utmärkt i buren ;)
Mvh Felicia
#2 Vart köper man det?
Lägg ut tidningspapper där de brukar kissa mest. Mina kissar nästan bara i hörnena när de är ute.
#6 Jag köpte min i en tygaffär. Har även hört av min bildlärare att hon köpte till skolan på Rusta jättebilligt men där hittade inte jag någon =/
#7 Det är inte så bra om de äter tidningspappret. Det gör mina… hrm… 
Mvh Felicia
dom äter väl inte så mkt?
Helena
#9 Mina? Nja, för mycket för att det ska vara "nyttigt" för deras små magar ;)
Mvh Felicia
ja mina äter också tidningspapper ibland.. hm
jag har i buren, under spånet, dom äter inte alls mkt
Helena

#0 Spraya fyspray! (haha, skojar bara)
Nej, men antingen kan du ha en vaxduk (som Xtanlover sa) Eller kan du flytta dom och ha ute i ett rum där det är kakelgolv (eller nåt liknande) Eller du har dom redan ett rum med sådant golv? Jag tänkte bara om du hade trägolv, då hade det nog varit svårt att få bort helt.
asså jag vet inte vad jag har för golv men inte trä och inte kakel :P

Svante brukade få springa inne på toaletten där det är kakel men kissfläckarna missfärgade fogen:S:P Så nu får han inte springa där inne mer:P

Jag vet inte hur du ska få de och sluta o kissa på golvet, men min kusins marsvin börjar hacka tänder och pipa när de ska kissa så man kan sätta in de i buren..

Vi har ett sånt här "plastgolv". Det är nästan som en stor enfärgad vaxduk som golv ^^ Sån har vi i rummet dom brukar vara i.

Holler med, de e jätte irri när de pissar över allt x D
Prova vaxduk, det är enklast tycker jag. Hur tar du bort kissfläckarna idag? Om Sune kissar på "trä" golvet i mitt rum så brukar jag bara ta lite toapapper och torka upp, ibland svabbar jag om det blir kladdigt efter. Har bara stött på problem med kissfläckar i buren och transporten, aldrig på golvet. Det kanske beror på att jag är framma och torkar så fort det kommer kiss, om man låter det ligga länge så kanske det blir fula märken?
Hanna

Sätt en kisslåda i varje rum där de är. Jag hade små lådor med Toalätt i de hörn eller under den byrån som de gillade att vara mest och där det oftast hände olyckor. De kissade sedan mest i lådorna men pluttar blev det fortsatt även på golvet…